Η Ελλάδα θα βελτιώσει τη διμερή συνεργασία με την Κίνα σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων στη ναυτιλία, με το λιμάνι του Πειραιά να αποτελεί πυλώνα και πρότυπο στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road (BRI), δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η Ελλάδα θα βελτιώσει τη διμερή συνεργασία με την Κίνα σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων στη ναυτιλία, με το λιμάνι του Πειραιά να αποτελεί πυλώνα και πρότυπο στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road (BRI), δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η Ελλάδα θεωρεί την Κίνα φίλη και στρατηγικό εταίρο και η επίσημη επίσκεψη του Κινέζου προέδρου, Σι Τζινπίνγκ, στην Ελλάδα, τον Νοέμβριο, δείχνει ότι οι δύο πλευρές αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη συνεργασία στο λιμάνι του Πειραιά και άλλους τομείς, είπε σε συνέντευξή του στο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua (Νέα Κίνα).
«Η παρουσία του προέδρου Σι είχε τη μέγιστη σημασία σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές μας σχέσεις και τη στρατηγική μας συνεργασία» δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης. Όπως είπε, «υπάρχει μεγάλο περιθώριο για συνεργασία, αλλά το πιο στρατηγικό κομμάτι της είναι φυσικά το λιμάνι του Πειραιά. Ανέκαθεν ήταν στρατηγικός πυλώνας της συνεργασίας μας και η Ελλάδα και η Κίνα είναι δεσμευμένες στο να το μεταμορφώσουν σε ένα από τρία κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων σε όλη την Ευρώπη».
Εξηγώντας για ποιο λόγο χρησιμοποίησε τη λέξη «φίλη» περιγράφοντας την Κίνα, ο υπουργός δήλωσε ότι «φίλος είναι κάποιος που σέβεσαι, κάποιος που σε σέβεται, κάποιος τον οποίο εμπιστεύεσαι και με τον οποίο έχεις μια ειλικρινή σχέση». «Ένας φίλος δεν είναι εταίρος, δεν είναι αρχηγός, ούτε ακόλουθος. Πάντα με αμοιβαίο σεβασμό, έτσι βλέπουμε τους φίλους στην Ελλάδα, και με αυτή τη θέση αντιμετωπίζουμε όλες τις επενδύσεις με καλές προθέσεις αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα» πρόσθεσε.
Ο κ. Πλακιωτάκης υπενθυμίζει ότι λίγο πριν από την επίσημη επίσκεψη του προέδρου Σι στην Ελλάδα, οι ελληνικές αρχές ενέκριναν το νέο master plan του Κινέζου επενδυτή, συμπεριλαμβανομένων επενδύσεων που ξεπερνούν τα 620 εκατ. ευρώ, που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια σε ό,τι αφορά τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων.
«Είμαστε δεσμευμένοι στην Πρωτοβουλία Belt and Road, το λιμάνι του Πειραιά είναι το καλύτερο παράδειγμα, αντιπροσωπεύοντας στην πραγματικότητα τις εξαιρετικές μας σχέσεις και τη δέσμευσή μας σε ό,τι αφορά αυτή τη στρατηγική» δήλωσε.
Ο υπουργός πιστεύει ότι «αυτή είναι μια στρατηγική συνεργασία από την οποία και οι δύο χώρες θα έχουν θετικά αποτελέσματα» κι ελπίζει ότι «αυτή η σχέση και η συνεργασία σε όλες αυτούς τους τομείς θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο».
Πηγή: ΑΜΠΕ