Κοντά σε συμφωνία με την εταιρεία παραχώρησης Ολυμπία Οδό για την «επιστροφή» σε αυτήν του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της κατασκευής του έργου θα κινηθεί στην περιοχή των 270 εκατ. ευρώ (254 εκατ. είναι το συνολικό κόστος των οκτώ εργολαβιών με βάση τη διαδικασία που προηγήθηκε), με το ποσό που θα συνεισφέρουν οι παραχωρησιούχοι να είναι της τάξεως των 80 εκατ. ευρώ (ίδια κεφάλαια και δανεισμός).
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Κοντά σε συμφωνία με την εταιρεία παραχώρησης Ολυμπία Οδό για την «επιστροφή» σε αυτήν του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της κατασκευής του έργου θα κινηθεί στην περιοχή των 270 εκατ. ευρώ (254 εκατ. είναι το συνολικό κόστος των οκτώ εργολαβιών με βάση τη διαδικασία που προηγήθηκε), με το ποσό που θα συνεισφέρουν οι παραχωρησιούχοι να είναι της τάξεως των 80 εκατ. ευρώ (ίδια κεφάλαια και δανεισμός).
Το επόμενο βήμα για τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή είναι να κοινοποιήσει τη συμφωνία με την Ολυμπία Οδό στην επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, προκειμένου να πάρει το «πράσινο φως» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να προχωρήσει στην υπογραφή της.
Δεν είναι σαφές αν στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος θα συμμετέχουν όλοι οι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού (διαχειρίζεται τον ομώνυμο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα, τμήμα του οποίου ήταν και το Πάτρα - Πύργος), με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι εκτός θα μείνει η Hochtief, η οποία ελέγχεται από την ισπανική ACS. Οι υπόλοιποι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Άκτωρ, Άβαξ και ΓΕΚ Τέρνα) έχουν συμφωνήσει.
Οι εργολαβίες
Από την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Καραμανλής έκανε γνωστή την εκτίμηση της κυβέρνησης ότι διαιρεμένο σε οκτώ εργολαβίες, όπως είχε αποφασίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το έργο δεν θα ολοκληρωθεί στην ώρα του. Από τη Βουλή έχουν κυρωθεί οι πέντε από τις οκτώ συμβάσεις του Πάτρα - Πύργος. Εκκρεμούν οι δύο εργολαβίες, στις οποίες προσωρινός ανάδοχος είχαν αναδειχθεί εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα που έχουν κηρυχθεί έκπτωτες, αλλά και μια τρίτη η οποία εκκρεμεί έπειτα από προσφυγή της Cyfield.
Βάσει του σκεπτικού του υπουργείου, το κόστος των αποζημιώσεων για τους εργολάβους από την ακύρωση του έργου δεν θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ.