Οι προσφορές στις τηλεοράσεις αποδίδουν, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να περνούν σε θετικό πρόσημο μετά από δύο αρνητικά τρίμηνα, την ώρα που συνεχίζεται η άνοδος για ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες και προϊόντα πληροφορικής.
Οι προσφορές στις τηλεοράσεις αποδίδουν, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να περνούν σε θετικό πρόσημο μετά από δύο αρνητικά τρίμηνα, την ώρα που συνεχίζεται η άνοδος για ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες και προϊόντα πληροφορικής.
Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η εικόνα που δίνουν τα στατιστικά στοιχεία της GfK TEMAX για την ελληνική αγορά ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών στο γ` τρίμηνο του έτους. Μάλιστα η δυναμική ορισμένων από τις παραπάνω κατηγορίες αντισταθμίζουν την πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις σε φωτογραφικά είδη και είδη γραφείου, όπως εκτυπωτές και πολυμηχανήματα οδηγώντας τον συνολικό δείκτη Gfk Greece σε απόδοση 2,2% στο γ` τρίμηνο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και με την αγορά να διαμορφώνεται σε 549 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο εννεαμήνου η αγορά διατηρεί το θετικό της πρόσημο και διαμορφώνεται σε 1,533 δις. ευρώ με αύξηση 1,8%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK TEMAX στις ανοδικές κατηγορίες, εκτός από τις τηλεοράσεις, περιλαμβάνεται η κατηγορία των Loudspeakers, που έχει καταγράψει σημαντική αύξηση, βοηθούμενη από τις έντονες προσφορές της τηλεόρασης.
Πάντως σε αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκαν PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB ενώ για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.
Στις μεγάλες οικιακές συσκευές, τα ψυγεία, λόγω και της εποχικότητας των προϊόντων σημειώνουν σημαντική αύξηση στο τρίμηνο αυτό ενώ αύξηση παρατηρείται κυρίως στους ψυγείο-καταψύκτες και σε συσκευές με μεγαλύτερη χωρητικότητα και ανεπτυγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως η ενεργειακή απόδοση.
Τα στεγνωτήρια λόγω της ανάγκης των καταναλωτών για συσκευές που βοηθούν στην καθημερινότητά τους, αλλά και στην αυξημένη αναγνωσιμότητα των πλεονεκτημάτων υγιεινής, συνεχίζουν την θετική τους πορεία, αν και βρισκόμαστε ακόμα εκτός της περιοδικότητας των πωλήσεων της κατηγορίας.
Η κατηγορία της κουζίνας και ειδικά οι εντοιχιζόμενες άνω του πάγκου, αλλά και όλες οι κατηγορίες που σχετίζονται με τον εντοιχισμό, διατηρούν την θετική τους πορεία, λόγω της αντικατάστασης παλαιότερων συσκευών, αλλά και της ελκυστικότητας καινούργιων και μοντέρνων τεχνικών χαρακτηριστικών.
Αρκετές κατηγορίες μικρών οικιακών συσκευών είναι επίσης ανοδικές. Ανάμεσά τους, η κατηγορία των κουρευτικών μηχανών παρουσιάζει σημαντικό θετικό ρυθμό ανάπτυξης με αύξηση των πωλήσεων σε premium προϊόντα τα οποία εμφάνισαν πτώση στη μέση τιμή και προσέλκυσαν τους καταναλωτές. Τα συστήματα σιδερώματος διατηρούν ανοδική πορεία που προέρχεται κυρίως από τις γεννήτριες σε αξία ενώ και τα σίδερα ατμού έχουν ανοδική τάση.
Στις μικρές συσκευές πάντως δεν πάνε εξίσου καλά οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, που καταγράφουν πτώση σε αξία παρά την αύξηση σε όγκο, γεγονός που ερμηνεύεται ως πτώση της μέσης τιμής στην κατηγορία. Επίσης αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν οι φριτέζες με τις συσκευές με λίγο ή πολύ λάδι να εμφανίζουν απώλειες σε όγκο και σε αξία.
Τα προϊόντα πληροφορικής παραμένουν στο επίκεντρο με ενδεικτική την αυξητική τάση των πωλήσεων για τις οθόνες, που συνεχίζουν το ανοδικό σερί για άλλο ένα τρίμηνο, ως αποτέλεσμα και της ανάπτυξης του gaming. Σημαντική ανάπτυξη όμως καταγράφεται και στους σταθερούς και στους φορητούς υπολογιστές, λόγω τόσο του gaming, όσο και της θετικής επιρροής της επιστροφής μαθητών και φοιτητών στα μαθήματα.
Αντίθετα, πτώση στα προϊόντα πληροφορικής παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets αλλά και η κατηγορία των Gaming & Leisure που έρχεται μετά από ένα θετικό τρίμηνο.
Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω του λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων αλλά η κινητή και σταθερή τηλεφωνία συνεχίζει να έχει αρνητικό πρόσημο για το 2019.
Όσο για τον κλάδο των φωτογραφικών προϊόντων συνέχισε σε αρνητικό έδαφος και το τρίτο τρίμηνο του 2019 ενώ ίδια τάση χαρακτηρίζει και τα είδη εξοπλισμού γραφείου & αναλωσίμων. Αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές.