Στο μικροσκόπιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου παραμένει η Ε.Ε. για τις επιδοτήσεις στην Airbus. Ο οργανισμός έκρινε ότι η Ένωση απέτυχε να τις αποσύρει στο σύνολό τους σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται πηγές με γνώση της υπόθεσης. Ωστόσο εκτιμά ότι η ζημιά για την ανταγωνίστρια Boeing είναι μικρότερη από αυτή, που αρχικά υπολόγιζε. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει την εκτίμηση με την οποία άνοιξε το δρόμο για τους αμερικανικούς δασμούς σε ευρωπαϊκά προϊόντα 7,5 δισ. δολαρίων.
Στο μικροσκόπιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου παραμένει η Ε.Ε. για τις επιδοτήσεις στην Airbus. Ο οργανισμός έκρινε ότι η Ένωση απέτυχε να τις αποσύρει στο σύνολό τους σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται πηγές με γνώση της υπόθεσης. Ωστόσο θα μπορούσε να αναθεωρήσει την εκτίμηση με την οποία άνοιξε το δρόμο για τους αμερικανικούς δασμούς σε ευρωπαϊκά προϊόντα 7,5 δισ. δολαρίων.
Η νέα αναφορά συμμόρφωσης αναμένεται να δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα απόψε το βράδυ. Αυτή διαπιστώνει ότι το αεροσκάφος A350 συνεχίζει να επιδοτείται ως αποτέλεσμα προηγούμενης κυβερνητικής δανειοδότησης, όπως αναφέρουν οι πηγές του πρακτορείου.
Ωστόσο άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο ΠΟΕ αναμένεται παράλληλα να αναθεωρήσει προς τα κάτω την εκτίμησή του για το ύψος της ζημίας που προκλήθηκε στην αμερικανική ανταγωνιστική εταιρεία Boeing. Η αρχική του εκτίμηση είχε επιτρέψει την επιβολή δασμών ύψους 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων στις ευρωπαϊκές εισαγωγές. Οι ΗΠΑ δεν έχασαν την ευκαιρία να επιβάλλουν δασμούς σε ευρωπαϊκά προϊόντα, ανάμεσά τους τα περισσότερα αεροσκάφη της Airbus, αλλά και άλλα προϊόντα από τυρί μέχρι ελιές και single-malt ουίσκι, τον περασμένο Οκτώβριο.
Το πλαφόν των 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εγκρίθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου βασίσθηκε στο ύψος της οικονομικής ζημιάς που προκλήθηκε στην Boeing ως αποτέλεσμα της υποστήριξης της Airbus, κυρίως υπό μορφήν κυβερνητικών δανείων για το A380 και το A350.
Στη νέα έκθεση θα περιέχονται οι αποφάσεις του ΠΟΕ επί των νέων αυτών επιχειρημάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα οποία στηρίζονται εν μέρει στο γεγονός ότι το A380 - κάποτε η ναυαρχίδα της Airbus - αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω των χαμηλών πωλήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε ζημία στην Boeing ήταν προσωρινή. Δύο πηγές δήλωσαν ότι ο ΠΟΕ έκανε δεκτό μέρος των επιχειρημάτων αυτών, συμφωνώντας εμμέσως στην μείωση του πλαφόν των αμερικανικών αντιποίνων στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, παραμένει ασαφές πόσο γρήγορα μία μερική ευρωπαϊκή νίκη στο ζήτημα μπορεί να μεταφρασθεί σε μείωση των δασμών, λόγω «τεχνικών» προβλημάτων, όπως αναφέρει το Reuters.