Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2019 20:12

Νέο «χαρμάνι» ανάπτυξης στην αγορά ελληνικού καφέ

Εδώ και έναν χρόνο, στη Μυτιλήνη, η εταιρεία Omerta Coffee Roaster «ψήνει» ελληνικό καφέ, «σερβίροντας» μια premium επιλογή στους επισκέπτες του νησιού και προσδοκά να γεμίσει με αρώματα και γεύσεις τα εγχώρια και διεθνή ράφια. Η απόφαση για την υλοποίηση μονάδας επεξεργασίας και συσκευασίας καφέ ελήφθη βασιζόμενη στην πεποίθηση του δημιουργού της εταιρείας Παναγιώτη Τζιμή ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, ενώ η κατηγορία του ελληνικού καφέ δεν έχει καταφέρει ακόμα να κερδίσει τη θέση που της αρμόζει σε εγχώριο επίπεδο. Την ίδια ώρα, όμως, ο ελληνικός καφές φέρεται ότι έχει αρχίσει να προσελκύει εκ νέου το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Εδώ και έναν χρόνο, στη Μυτιλήνη, η εταιρεία Omerta Coffee Roaster «ψήνει» ελληνικό καφέ, «σερβίροντας» μια premium επιλογή στους επισκέπτες του νησιού και προσδοκά να γεμίσει με αρώματα και γεύσεις τα εγχώρια και διεθνή ράφια. Η απόφαση για την υλοποίηση μονάδας επεξεργασίας και συσκευασίας καφέ ελήφθη βασιζόμενη στην πεποίθηση του δημιουργού της εταιρείας Παναγιώτη Τζιμή ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, ενώ η κατηγορία του ελληνικού καφέ δεν έχει καταφέρει ακόμα να κερδίσει τη θέση που της αρμόζει σε εγχώριο επίπεδο. Την ίδια ώρα, όμως, ο ελληνικός καφές φέρεται ότι έχει αρχίσει να προσελκύει εκ νέου το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

«Ποιοτικές πρώτες ύλες»

«Ο βασικός στόχος είναι η ανάδειξη της premium πλευράς του ελληνικού καφέ και αυτό που διαφοροποιεί τα προϊόντα μας είναι ότι επενδύουμε σε ποιοτικές πρώτες ύλες και διαθέτουμε “φρέσκα” χαρμάνια», αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο κ. Τζιμής. Η σειρά της Omerta μετρά μέχρι στιγμής δέκα κωδικούς ελληνικού καφέ και καφέ φίλτρου, ενώ η εταιρεία έχει εισέλθει και στην κατηγορία του βιολογικού καφέ.

Σχετικά με την επιλογή της επωνυμίας, ο ίδιος εξηγεί ότι «η λέξη “Omerta” περιλαμβάνει τις έννοιες της εντιμότητας, του σεβασμού και της αφοσίωσης, όπως δηλαδή αντιμετωπίζουμε τη δραστηριότητα, τους συνεργάτες και τους πελάτες μας, αλλά και τα “μυστικά” που κρύβουμε στα χαρμάνια που προσφέρουμε».

Σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση των καταναλωτών φαίνεται να είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς, όπως σημειώνει ο κ. Τζιμής, «μολονότι δεν έχουμε ολοκληρώσει την πρώτη χρονιά του λανσαρίσματός μας, οι πωλήσεις έχουν υπερβεί τις προσδοκίες μας. Πολλοί επισκέπτες του νησιού δοκιμάζουν τον καφέ μας, που έχει ήδη πάρει “θέση” σε τοπικά σημεία διάθεσης, κι έπειτα αναζητούν τα προϊόντα μας στα delicatessen ράφια της Μυτιλήνης».

Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός

Ο σχεδιασμός ανάπτυξης επικεντρώνεται στην είσοδο της Omerta σε εκλεπτυσμένα ράφια στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία έχει «σαλπάρει» για τις αγορές της Βρετανίας, της Ολλανδίας και του Βελγίου.

Σε γευστικό επίπεδο, η κατάκτηση ασημένιου και χάλκινου βραβείου στα φετινά Olympic Taste Awards «επιβεβαιώνει» την προσπάθεια της Omerta, η οποία δίνει εξίσου ιδιαίτερη βαρύτητα και στο κομμάτι της συσκευασίας, προσφέροντας τον καφέ της σε ειδικά επιλεγμένα σακουλάκια με zip, το οποίο «κλειδώνει» τα αρωματικά και τα γευστικά χαρακτηριστικά του καφέ.

Στοχευμένες επενδύσεις

Αξίζει να σημειωθεί, όπως μας εξηγεί η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας Έφη Τζιμή, ότι το όλο εγχείρημα έχει απορροφήσει μέχρι στιγμής κεφάλαια πέραν των 150 χιλ. ευρώ, τα οποία αποτελούν ίδια χρηματοδότηση, ενώ στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνονται στοχευμένες επενδύσεις.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, μολονότι η παραγωγική δυναμική είναι επαρκής, η πρόβλεψη για υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης πέραν του 30% εκτιμάται πως θα οδηγήσει στην επέκταση των εγκαταστάσεων, από τη νέα χρονιά, με την προσθήκη επιπλέον γραμμής παραγωγής.