Η Ελλάδα ήταν και εξακολουθεί να είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές για την PayPal στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τονίζει στη «Ν» ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Αν και δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η εταιρεία έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά, ο κ. Glogowski επισημαίνει πως η θέση της είναι ισχυρή και θα ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο το 2020. 1 στους 5 Έλληνες που κάνουν online αγορές χρησιμοποιεί PayPal.
Της Λέττας Καλαμαρά
Πάνω από 23 εκατομμύρια έμποροι βασίζονται στην PayPal αξιοποιώντας εργαλεία πληρωμών σε τουλάχιστον 200 διεθνείς αγορές. Η εταιρεία έχει ήδη κάνει το επόμενο βήμα με το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας της Xoom που έχει κάνει το ντεμπούντο της και στην ελληνική αγορά.
Η Ελλάδα ήταν και εξακολουθεί να είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές για την PayPal στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τονίζει στη «Ν» ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Αν και δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η εταιρεία έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά, ο κ. Glogowski επισημαίνει πως η θέση της είναι ισχυρή και θα ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο το 2020. 1 στους 5 Έλληνες που κάνουν online αγορές χρησιμοποιεί PayPal. Η εταιρεία έχει λανσάρει και στη χώρα μας τη νέα υπηρεσία Xoom, τη διεθνή υπηρεσία αποστολής εμβασμάτων για μεταφορά χρημάτων μεταξύ των συνόρων. Πρόκειται για μία ακόμη υπηρεσία P2P πληρωμών σε συνέχεια της εφαρμογής Money Pool. Δεδομένου του μεγάλου αριθμού των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό, οι χρήστες της PayPal μέσω του λογαριασμού στο Xoom.com μπορούν να στείλουν μέσω του Xoom iOS ή Android μέχρι και 25.000 ευρώ σε μία συναλλαγή. Μπορούν είτε να μεταφερθούν σε τραπεζικό λογαριασμό σε ευρώ είτε να μεταφερθούν σε μετρητά σε έξι τοποθεσίες MoneyCenter στην Ελλάδα. Eκτιμάται ότι πάνω από 7 εκατομμύρια Έλληνες ζουν και εργάζονται σε 140 χώρες του εξωτερικού, με τουλάχιστον 1 εκατομμύριο εξ αυτών να έχει επιλέξει ως νέο τόπο κατοικίας ένα από τα ευρωπαϊκά κράτη, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Κύπρος. Παράλληλα, η αξία της διεθνούς αγοράς εμβασμάτων έχει ανέλθει στα 689 δισεκατομμύρια δολάρια, από τα οποία το 1,5 δισεκατομμύριο μεταφέρθηκε από το εξωτερικό προς την Ελλάδα το έτος 2017.
«Η αποστολή μας είναι ο εκδημοκρατισμός των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις να ενταχθούν και να ευδοκιμήσουν στην ψηφιακή οικονομία», τονίζει ο κ. Glogowski. «Η νέα υπηρεσία Xoom επιτρέπει τη γρήγορη αποστολή χρημάτων, την πληρωμή λογαριασμών ή περισσότερων. Βλέπουμε κάθε συναλλαγή μέσω του Xoom ως μια ζωή που έχουμε βοηθήσει συλλογικά - υπάρχει φαγητό στο τραπέζι, χρεώνονται οι λογαριασμοί, καλύπτεται το κόστος εκπαίδευσης. Με την παροχή γρήγορων και ασφαλών επιλογών πληρωμής στους πελάτες για απρόσκοπτη αποστολή χρημάτων πέρα από τα σύνορα, η PayPal με την Xoom συμβάλλουν στην επέκταση και τη βελτίωση της οικονομικής υγείας εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως», εξηγεί ο κ. Glogowski.
Διασυνοριακό εμπόριο και μικρομεσαίοι
Αναφορικά με το διασυνοριακό εμπόριο τονίζει πως ανοίγει έναν νέο ψηφιακό κόσμο γεμάτο ευκαιρίες. Σύμφωνα με περσινή έρευνα της PayPal 1 στους 10 Έλληνες προμηθεύεται μόνο διασυνοριακά προϊόντα, ενώ πάνω από τους μισούς (57%) ψωνίζουν τόσο σε εγχώρια όσο και σε ξένα καταστήματα. Όσον αφορά τις προτιμήσεις πληρωμών, η ασφάλεια και η ταχύτητα είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες. Επιπλέον, το 76% των παγκόσμιων καταναλωτών θα προτιμούσε να έχει τη δυνατότητα να πληρώσει σε τοπικό νόμισμα είτε σε κοινό νόμισμα. Στόχος της εταιρείας είναι να εξυπηρετεί τους πελάτες στην Ελλάδα σε τοπικό αλλά και διασυνοριακό επίπεδο. Η PayPal πραγματοποιεί πληρωμές στην Ελλάδα για διάφορες υπηρεσίες όπως ταξί, παράδοση φαγητού, εισιτήρια τρένων και αεροπλάνων ή πληρωμές κινητής τηλεφωνίας. Παράλληλα υποστηρίζει την ανάπτυξη ελληνικών εταιρειών στο εξωτερικό, προσφέροντάς τους μια παγκόσμια αξιόπιστη μέθοδο πληρωμής με περίπου 300 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Και συμπληρώνει ο κ. Glogowski πως «o ρόλος μας είναι να παρέχουμε στις ελληνικές επιχειρήσεις και ειδικά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ασφαλή πρόσβαση σε σύγχρονα εργαλεία, χωρίς επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες να βρουν τρόπους να δημιουργήσουν μια σαφή σχέση μεταξύ των αξιών της εταιρείας τους και της αξίας που παράγουν. Εκτιμάται ότι η νέα γενιά θα έχει περισσότερη αγοραστική δύναμη σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη γενιά στην ιστορία. Οπότε η εξεύρεση τρόπου σύνδεσης με αυτή τη γενιά, πώς να τους προσελκύσεις και πώς να αποκτήσεις την εμπιστοσύνη τους είναι πρωταρχικής σημασίας για κάθε εταιρεία σε κάθε βιομηχανία».
Όπως τονίζεται, η χρήση των ψηφιακών πληρωμών στη χώρα μας αυξάνεται. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 18η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών και ο όγκος των συναλλαγών χωρίς μετρητά αυξάνεται γεγονός που δείχνει ότι και η Ελλάδα γίνεται όλο και λιγότερο κοινωνία μετρητών. Ήδη 1,067 εκατομμύρια ηλεκτρονικές πληρωμές (χωρίς μετρητά) έγιναν στην Ελλάδα το 2018, σύμφωνα με την PayPal.
Βlack Friday
Αυξανόμενο ενδιαφέρον για αγορές αναμένει ο κ. Glogowski την επόμενη περίοδο που περιλαμβάνει την Black Friday, Cyber Monday καθώς και τα Χριστούγεννα. Όπως τονίζει υπολογίζεται πως η μέση δαπάνη στη Μαύρη Παρασκευή, κατά μέσο όρο θα κινηθεί περίπου στα 242 ευρώ ανά άτομο σε ηλεκτρονικά καταστήματα και σε φυσικά καταστήματα με αγορές κατά μέσο όρο 4 προϊόντα ανά κάτοικο. Το pick του αγοραστικού ενδιαφέροντος αναμένεται τα μεσάνυχτα -λίγο μετά την έναρξη των προωθητικών ενεργειών- και αργότερα την ημέρα, μεταξύ 2-3 μ.μ. Τα πιο δημοφιλή προϊόντα είναι τα ρούχα, ακολουθούν τα παπούτσια, τα ηλεκτρονικά είδη, τα βοηθητικά είδη οικιακής χρήσης και τα καλλυντικά.