Τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγόρασε η Euroseas από τη Synergy Holdings, έναντι 40 εκατ. δολαρίων. Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Αριστείδη Πίττα εντάσσει στον στόλο της τα τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 4.253 teu το καθένα. Τα πλοία ναυπηγήθηκαν στη Ν. Κορέα τα έτη 2008 και 2009.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγόρασε η Euroseas από τη Synergy Holdings, έναντι 40 εκατ. δολαρίων. Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Αριστείδη Πίττα εντάσσει στον στόλο της τα τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 4.253 teu το καθένα. Τα πλοία ναυπηγήθηκαν στη Ν. Κορέα τα έτη 2008 και 2009.
Η αγορά των τεσσάρων containerships χρηματοδοτήθηκε από τραπεζικό δανεισμό καθώς και από εταιρικά κεφάλαια, ύψους 6 εκατ. δολαρίων, τα οποία θα διατεθούν από ιδιωτική τοποθέτηση.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας η Euroseas θα αποκτήσει και ορισμένες από τις υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων της Synergy, ενώ θα εκδώσει επιπλέον κοινές μετοχές αξίας 0,5 εκατ. δολαρίων για τη Synergy Holding εφόσον εκπληρωθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις στη διάρκεια του επόμενου έτους.
Ιδιωτική τοποθέτηση αξίας 6 εκατ. δολ.
Η ιδιωτική τοποθέτηση των, αξίας 6 εκατ. δολαρίων, κοινών μετοχών θα πραγματοποιηθεί ισομερώς στις Synergy Holdings Limited και Eurobulk Marine Holdings Inc. Συνολικά θα εκδοθούν περίπου 8,45 εκατομμύρια νέες κοινές μετοχές στην τιμή του 0,71 δολ. η μία και οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 19% του μετοχικού της κεφαλαίου, μετά την απόκτησή τους.
Αύξηση EBITDA και ανανέωση στόλου
Η κίνηση αυτή έγινε διότι η Euroseas εκτιμά ότι με την προσθήκη των τεσσάρων αυτών πλοίων στον στόλο της θα αυξήσει το EBITDA της εταιρείας κατά 5 εκατ. δολάρια τον επόμενο χρόνο, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου κατά δύο έτη περίπου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αριστείδη Πίττα, η συγκεκριμένη αγορά ισχυροποιεί τη θέση της Euroseas στην αγορά containerships μεγέθους panamax. Παράλληλα, προσέθεσε ο κ. Πίττας, με τον τρόπο αυτό υλοποιείται η στρατηγική που έχει σχεδιαστεί για τη μετεξέλιξή της στη μοναδική εισηγμένη ναυτιλιακή που εστιάζει σε πλοία feeder και στα intermediate containerships.
Η εταιρεία εκφράζει την αισιοδοξία της για τις προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι το εμπόριο δεν θα πληγεί από την αβεβαιότητα που έχουν προκαλέσει οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία ανακοίνωσε ότι λόγω καθυστερήσεων που καταγράφηκαν στις εργασίες που γίνονται στο πλοίο AkinadaBridge, το οποίο περνάει special survey, ακυρώθηκε το ναυλοσύμφωνο που είχε εξασφαλίσει. Ωστόσο η Euroseas έκλεισε άλλη συμφωνία με παρόμοια ναύλα. Η διάρκειά του θα είναι από τρεις μέχρι 5 μήνες και η ισχύς του ξεκινά στις αρχές του Δεκεμβρίου.
Τα πλοία χωρητικότητας 4.253 teu το καθένα είναι τα «Synergy Antwerp» (ναυπήγησης 2008), «Synergy Busan», «Synergy Oakland» και «Synergy Keelung» ναυπήγησης 2009.
Τα μεγέθη στο εξάμηνο
Στο εξάμηνο του 2019 η εταιρεία είχε καθαρά έσοδα ύψους 16,4 εκατ. δολάρια, ενώ κατέγραψε ζημιές ύψους 800.000 δολαρίων. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου η εταιρεία διαχειρίστηκε κατά μέσο όρο 11 πλοία, τα οποία της απέφεραν έσοδα ύψους 8.693 δολαρίων την ημέρα.
Όσον αφορά το β’ τρίμηνο του έτους η Euroseas κατέγραψε καθαρά έσοδα ύψους 8,1 εκατ. δολ. και ζημιές 700.000 δολ. Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 1,6 εκατ. δολάρια, ενώ και σε αυτό το διάστημα η εταιρεία είχε στη διαχείρισή της, κατά μέσο όρο, έναν στόλο από 11 πλοία, τα οποία της απέφεραν 8.307 δολάρια την ημέρα το καθένα.
Παράλληλα στο τέλος Ιουνίου η εταιρεία απέκτησε ακόμα τέσσερα feeder containerships από εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του κ. Πίττα.
Η εταιρεία μετά τις αγορές αυτές, και μόλις ενταχθούν όλα τα πλοία στον στόλο της, θα φτάσει να διαχειρίζεται έναν στόλο από 19 πλοία.