Αν και επί μήνες κατέβαζε ταχύτητα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει πάρει και πάλι μπρος και ετοιμάζεται για σταδιακή επιστορφή σε προ κρίσεως επίπεδα. Τον Οκτώβριο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έκαναν άλμα 8,7%, ύστερα από δυναμική αύξηση και τον Σεπτέμβριο, ύστερα από 12 διαδοχικούς μήνες πτώσης.
Αν και επί μήνες κατέβαζε ταχύτητα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει πάρει και πάλι μπρος και ετοιμάζεται για σταδιακή επιστορφή σε προ κρίσεως επίπεδα. Τον Οκτώβριο οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έκαναν άλμα 8,7%, ύστερα από δυναμική αύξηση και τον Σεπτέμβριο, ύστερα από 12 διαδοχικούς μήνες πτώσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA, οι πωλήσεις έφτασαν τα 1.177.746 οχήματα. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση για μήνα Οκτώβριο από το 2009. Τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους είχαν καταγράψει πτώση 7,3% ως αποτέλεσμα των νέων ελέγχων για τις εκπομπές ρύπων. Η βάση σύγκρισης λοιπόν είναι χαμηλή, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η αγορά βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης.
Στο σύνολο των μελών της Ε.Ε. κατεγράφη αύξηση των πωλήσεων τον Οκτώβριο σε σχέση με πέρυσι, με εξαίρεση την Κύπρο και τη Βρετανία. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2,1%. Ισχυρές ήταν οι επιδόσεις των πέντε μεγάλων αγορών. Γερμανία (+12.7%), Γαλλία(+8.7%), Ιταλία (+6.7%) και Ισπανία (+6.3%). Οι πωλήσεις στη βρετανική αγορά ήταν μειωμένες κατά 6,7%.
Στη ζώνη του ευρώ ειδικότερα είχαμε άλμα των πωλήσεων κατά 20% τον Σεπτέμβριο και 11% τον Οκτώβριο.
Συνολικά το δεκάμηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου οι νέες ταξινομήσεις ήταν μειωμένες κατά 0,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η Γερμανία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά στην οποία είχαμε αύξηση στο δεκάμηνο (+3,4%). Αντιθέτως στην Ισπανία έχουμε πτώση 6,3% και στη Βρετανία 2,9%, ενώ ελαφρά κάμψη καταγράφεται επίσης σε Ιταλία (-0,8%) και στη Γαλλία (-0,3).
naftemporiki.gr