Έως και 10.000 νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στην περιοχή του Βερολίνου με τη λειτουργία, πιθανότατα στο τέλος του 2021, του νέου «Giga-εργοστασίου» της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών Tesla.
Έως και 10.000 νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στην περιοχή του Βερολίνου με τη λειτουργία, πιθανότατα στο τέλος του 2021, του νέου «Giga-εργοστασίου» της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών Tesla.
Έκπληξη ακόμη και για τον Γερμανό υπουργό Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ αποτέλεσε η ανακοίνωση του ιδρυτή της Tesla Έλον Μασκ, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης εκδήλωσης της εφημερίδας Bild και του περιοδικού Bild Auto «Χρυσό Τιμόνι», ότι η εταιρεία του θα κατασκευάσει λίγο έξω από το Βερολίνο το νέο της εργοστάσιο.
Οι μυστικές διαπραγματεύσεις με τον Γεργκ Στάινμπαχ, υπουργό Οικονομίας του κρατιδίου του Βρανδεμβούργου όπου θα χτιστεί το εργοστάσιο, διήρκεσαν έξι μήνες και το αποτέλεσμά τους προκάλεσε ενθουσιασμό στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, με τον Πέτερ Αλτμάιερ να κάνει λόγο για «ορόσημο» στην ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Γερμανία. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ χαιρέτισε την επένδυση η οποία, όπως είπε, «δείχνει ότι ακόμη και μια εταιρία όπως η Tesla έχει πειστεί για την δύναμη καινοτομίας και τα πλεονεκτήματα την Γερμανίας».
Ο Ζάιμπερτ αναφέρθηκε ακόμη στα κυβερνητικά σχέδια για ταχεία ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τονίζοντας ότι και αυτό προφανώς έχει ιδιαίτερη σημασία για τους ξένους επενδυτές.
Η κατασκευή του εργοστασίου, 35 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Βερολίνου, στην περιοχή Γκρουνχάιντε του Βρανδεμβούργου, αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και να προχωρήσει «με ταχύτητες - ρεκόρ», σύμφωνα με τον Γεργκ Στάινμπαχ, ο οποίος εξήγησε ότι σε πρώτη φάση θα απασχοληθούν 3.000 εργαζόμενοι και ότι η επένδυση αφορά «κάποια δισεκατομμύρια».
«Το βέβαιο είναι ότι θα είναι έτοιμο σε πιο σύντομο χρόνο από ό,τι το αεροδρόμιο», είπε αστειευόμενος ο ίδιος ο Μασκ κατά την ανακοίνωση της απόφασής του, αναφερόμενος στο νέο αεροδρόμιο Βερολίνου-Βρανδεμβούργου το οποίο επρόκειτο να λειτουργήσει το 2012 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. «Είναι για μας η ευκαιρία να δείξουμε ότι η προστασία του κλίματος, η ευημερία και η απασχόληση μπορούν να πηγαίνουν χέρι-χέρι», δήλωσε από την πλευρά του ο πρωθυπουργός του Βρανδεμβούργου Ντίτμαρ Βόιντκε.
Στο εργοστάσιο της Γερμανίας πρόκειται να κατασκευάζεται από το 2021 το μοντέλο Υ, καθώς και μπαταρίες και κινητήρες. Επιπλέον, η Tesla θα δημιουργήσει στο Βερολίνο κέντρο Μηχανικής και Σχεδιασμού. «Η Γερμανία κατασκευάζει καταπληκτικά αυτοκίνητα. Κάποια από τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο είναι "Made in Germany"», δήλωσε ο Μασκ, επισημαίνοντας ότι αυτό αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο για την απόφασή του.
Η Tesla αναζητούσε εδώ και καιρό την κατάλληλη τοποθεσία για ένα «Giga-εργοστάσιο» στην Ευρώπη, και πολλές χώρες είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την επένδυση. Το πρώτο τέτοιο εργοστάσιο λειτουργεί στην Νεβάδα των ΗΠΑ, ενώ πριν από λίγο καιρό - και εντός έξι μηνών - ολοκληρώθηκε αντίστοιχη κατασκευή στην Κίνα. Εκεί θα παράγονται 150.000 αυτοκίνητα ετησίως, τα μοντέλα 3 και Υ.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ