Με ιστορικό ρεκόρ στον κύκλο εργασιών της, ξεπερνώντας τα 30 εκατ. ευρώ, αναμένεται να κλείσει το 2019 η γαλακτοβιομηχανία Φάρμα Κουκάκη, η οποία ετοιμάζει νέα επένδυση, ύψους 2,7 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση της γραμμής εμφιάλωσης των πόσιμων προϊόντων της.
Από την έντυπη έκδοση
Tου Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Με ιστορικό ρεκόρ στον κύκλο εργασιών της, ξεπερνώντας τα 30 εκατ. ευρώ, αναμένεται να κλείσει το 2019 η γαλακτοβιομηχανία Φάρμα Κουκάκη, η οποία ετοιμάζει νέα επένδυση, ύψους 2,7 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση της γραμμής εμφιάλωσης των πόσιμων προϊόντων της.
Η εταιρεία από το Κιλκίς αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της εγχώριας επιχειρηματικότητας για το πώς μπορεί να σημειωθεί δυναμική ανάπτυξη μέσα και κόντρα στην κρίση, με βασικά συστατικά τη διαφοροποίηση και την εξωστρέφεια. Στην τελευταία πενταετία κατάφερε να εκτινάξει τις εξαγωγές της και να αυξήσει τον τζίρο της πάνω από 60%: Από πωλήσεις 18,4 εκατ. ευρώ το 2014, έφθασε τα 29,04 εκατ. ευρώ το 2018 και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ στο τέλος της τρέχουσας χρήσης. Τα κέρδη προ φόρων έφθασαν το 2018 τα 2 εκατ. ευρώ, ενώ στην ίδια χρήση αύξησε την παρουσία της τόσο στην αγορά λευκού γάλακτος, από 4,6% σε 5,1%, όσο και στο ξινόγαλα, από 16,5% σε 19,3%.
Επιπλέον, το 2018 η γαλακτοβιομηχανία έκανε την είσοδό της στην κατηγορία του κατσικίσιου γάλακτος.
Τα προϊόντα της Φάρμας Κουκάκη, όπως φρέσκο αγελαδινό γάλα, γιαούρτι, κεφίρ, αριάνι, ρυζόγαλο, κρέμες, τυροκομικά, βούτυρο και φυσικοί χυμοί, βρίσκονται σε περισσότερα από 3.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, τα περισσότερα στη Μακεδονία.
Ποιότητα
«Βασικός γνώμονας της ανάπτυξης της εταιρείας και σταθερή στρατηγική επιλογή μας αποτελεί η ποιοτική διαφοροποίηση στα προϊόντα μας. Σχεδόν όλα τα προϊόντα μας έχουν διαφορές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έστω μικρές, που όμως γίνονται αισθητές στον καταναλωτή - για παράδειγμα, υπάρχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα λιπαρών στο πλήρες γάλα και στο κακάο. Η Φάρμα Κουκάκη έχει συνδεθεί με την υψηλή ποιότητα και το σημαντικό είναι ότι αυτό χτίστηκε word of mouth (από στόμα σε στόμα). Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι το 50% του τζίρου μας γίνεται στα μικρά σημεία πώλησης», λέει στη «Ν» ο επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας Στάθης Μανάκος.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, που αντιστοιχούν πλέον περίπου στο 10% του τζίρου, τα προϊόντα της Φάρμα Κουκάκη, βασικά τα γιαούρτια, κατευθύνονται σε 22 χώρες, με σημαντικότερους πελάτες την Ιταλία και ακολούθως τις Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία, ενώ αξιοσημείωτη είναι η παρουσία και στη Μαλαισία, με κάποια αρχικά εξαγωγικά βήματα να έχουν γίνει και στο Χονγκ Κονγκ. Το άνοιγμα της ασιατικής αγοράς, με έμφαση σε ΝΑ Ασία, Μέση Ανατολή και Άπω Ανατολή, αποτελεί βασικό εξαγωγικό στόχο της βορειοελλαδικής γαλακτοβιομηχανίας, καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Μανάκος, παρά το υψηλότερο μεταφορικό κόστος, υπάρχει target group που προτιμά αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι.
Η Φάρμα Κουκάκη ολοκλήρωσε την τετραετία 2015-2018 επενδύσεις ύψους σχεδόν 9 εκατ. ευρώ, με σημαντικότερη την αναβάθμιση στο τμήμα γιαούρτης του εργοστασίου της που υπερδιπλασίασε την παραγωγική της δυναμικότητα στο συγκεκριμένο προϊόν. Μάλιστα, προγραμματίζει την υλοποίηση νέας επένδυσης, ύψους 2,7 εκατ. ευρώ, μέσω και του αναπτυξιακού νόμου, για την αναβάθμιση της γραμμής εμφιάλωσης των πόσιμων προϊόντων της.
Κομβικό σημείο για τη ραγδαία εξέλιξη της Φάρμα Κουκάκη ήταν η δημιουργία του εργοστασίου της στους Κάτω Αποστόλους του Κιλκίς, το 2009, που ουσιαστικά τη μετέτρεψε από οικοτεχνία σε βιομηχανία, με απόφαση του νυν επικεφαλής και ιδιοκτήτη της εταιρείας Θανάση Κουκάκη. Η Φάρμα Κουκάκη, που απασχολεί 100 εργαζόμενους, διπλάσιους σε σχέση με το 2010, είναι μία πλήρως καθετοποιημένη μονάδα επεξεργασίας γάλακτος, όπου σε στεγασμένους χώρους 4.835 τ.μ. καλλιεργούνται ζωοτροφές, εκτρέφονται αγελάδες και παράγονται υψηλής ποιότητας γαλακτοκομικά προϊόντα.