Με επενδυτικό πακέτο 27 εκατ. ευρώ συνεχίζει στην τριετία 2019-2021 η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ το σερί των επενδύσεων ύψους 43 εκατ. ευρώ που υλοποίησε την πενταετία 2014-2018. Η εταιρεία ολοκληρώνει τη φετινή χρήση, σύμφωνα με τη διοίκησή της, με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης και τζίρο που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, έναντι των 94 εκατ. ευρώ του 2018.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Με επενδυτικό πακέτο 27 εκατ. ευρώ συνεχίζει στην τριετία 2019-2021 η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ το σερί των επενδύσεων ύψους 43 εκατ. ευρώ που υλοποίησε την πενταετία 2014-2018. Η εταιρεία ολοκληρώνει τη φετινή χρήση, σύμφωνα με τη διοίκησή της, με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης και τζίρο που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, έναντι των 94 εκατ. ευρώ του 2018.
Όπως ανακοίνωσε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Τσινάβος, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου-εταιρικής παρουσίασης στην έδρα της επιχείρησης, το νέο επενδυτικό πρόγραμμα κατανέμεται ως εξής: 12 εκατ. ευρώ για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας, 6 εκατ. ευρώ για δράσεις εκσυγχρονισμού, 4 εκατ. ευρώ για αντικαταστάσεις εξοπλισμού και άλλα 5 εκατ. ευρώ για μονάδα βιοαερίου.
Νέα προϊόντα
Όπως επισημάνθηκε, με τις νέες επενδύσεις θα επεκταθεί περαιτέρω η δραστηριότητα της εταιρείας κυρίως στον τομέα του γιαουρτιού, ο οποίος σημειωτέον σήμερα της δίνει το 70% του τζίρου και των κερδών της, με τη δημιουργία μεταξύ άλλων νέων προϊόντων ειδικών κατηγοριών όπως η σειρά super spoon και στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του τομέα γιαουρτιού κατά 35%-40%. Κεφάλαια της τάξης των 5 εκατ. ευρώ από τα 27 εκατ. ευρώ θα αφορούν τον τομέα παγωτού, για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων που θα αυξήσουν το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού, στην οποία στοχεύει κυρίως στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας, μια αγορά της τάξης των 10 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά. Μεταξύ άλλων, επίσης, η ΚΡΙ-ΚΡΙ σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, βρίσκεται σε επαφές με εταιρεία αναψυκτικών για τη δημιουργία non-dairy προϊόντος.
Ερωτηθείς ο κ. Τσινάβος αν είναι ανοικτός για είσοδο στρατηγικού επενδυτή και πλήρη εξαγορά της εταιρείας, απάντησε ότι στόχος είναι η συνέχιση της εταιρείας με την υπάρχουσα ιδιοκτησιακή δομή και ότι η εταιρεία είναι ανοιχτή μεν σε συνεργασίες που θα βοηθήσουν την ανάπτυξή της στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά, αλλά δεν ενδιαφέρεται να έρθει ένα fund και να την αγοράσει. Με την προϋπόθεση ότι θα έρθει κάποιος που θα βοηθήσει την ανάπτυξη της εταιρείας στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά - τόνισε ο κ.Τσινάβος- με μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση, τότε δεν έχει πρόβλημα να έχει ο ίδιος το 60% της εταιρείας αντί του σημερινού 75%.
Επίσης δεν απέκλεισε εξαγορά άλλης εταιρείας από την ΚΡΙ-ΚΡΙ, αλλά όταν ρωτήθηκε αν ενδιαφέρεται για τη ΔΕΛΤΑ απάντησε έμμεσα αρνητικά, ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται να παραμείνει στους δικούς της τομείς παραγωγής (γιαούρτι και παγωτό).
Όσον αφορά, δε, τις ενδεχόμενες αρνητικές επιδράσεις στην εταιρεία από το Brexit, δεδομένου ότι η βρετανική αγορά της δίνει το 18%-20% του τζίρου της, ο κ. Τσινάβος εξέφρασε την άποψη ότι η βρετανική αγορά είναι τόσο εξαρτώμενη στα γαλακτοκομικά προϊόντα από το εξωτερικό, οπότε θεωρεί ότι δεν θα βάλουν δασμούς στα προϊόντα αυτά, αλλά σε περίπτωση που αυτό γίνει διερευνά ήδη τη δυνατότητα ανάπτυξης τοπικής παραγωγής στη Βρετανία.
Οι εξαγωγές της ΚΡΙ-ΚΡΙ το 2019 εκτιμάται ότι της δίνουν το 40% του τζίρου της, έναντι 36% το 2018 και 18% το 2015, με την αξία τους στα 34,2 εκατ. ευρώ το 2018, 24,1 εκατ. ευρώ το 2017 και 9,1 εκατ. ευρώ το 2004, ενώ αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σήμερα η εταιρεία απασχολεί 450 εργαζόμενους, έναντι 344 το 2017, 309 το 2016, 301 το 2015 και 245 το 2014.