Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2019 21:34

WSJ: Συμφώνησαν στη συγχώνευση Fiat Chrysler- Peugeot

Με υψηλές ταχύτητες προχώρησαν οι διαπραγματεύεις των Fiat Chrysler και Peugeot. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της WSJ συμφώνησαν για μία συγχώνευση, που εφόσον λάβει την έγκριση των διοικητικών συμβουλίων και των μετόχων των δύο εταιρειών, θα δημιουργήσει έναν κολοσσό κεφαλαιοποίησης άνω των 48,4 δισ. δολαρίων. 

Με υψηλές ταχύτητες προχώρησαν οι διαπραγματεύεις των Fiat Chrysler και Peugeot. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της WSJ συμφώνησαν για μία συγχώνευση, που εφόσον λάβει την έγκριση των διοικητικών συμβουλίων και των μετόχων των δύο εταιρειών, θα δημιουργήσει έναν κολοσσό κεφαλαιοποίησης άνω των 48,4 δισ. δολαρίων. 

Όπως μεταδίδει η αμερικανική εφημερίδα η διοίκηση της Peugeot ενέκρινε σήμερα, Τετάρτη, τη συμφωνία, ενώ το Δ.Σ. της Fiat Chrysler συνεχίζει τη δική του συνεδρίαση. Η Exor, η εταιρεία της οικογένειας Ανιέλι, που ελέγχει την ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπεται επίσης να ανακοινώσει την απόφασή του αργά το βράδυ. 

Βάσει των όρων, που συμφωνήθηκαν, ο πρόεδρος της Fiat Chrysler, Τζον Έλκαν, θα είναι πρόεδρος της νέας εταιρείας και ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot, Κάρλος Ταβάρες, θα πιάσει το τιμόνι της, διατηρώντας το ρόλο που έχει και τώρα. Το Δ.Σ. θα αποτελείται από έξι στελέχη οριζόμενα από την Peugeot και πέντε από την Fiat Chrysler. 

Στο πλαίσιο της συμφωνίας η Peugeot θα πληρώσει 3 δισ. ευρώ στους μετόχους της από την πώληση μεριδίου στην εταιρεία ανταλλακτικών Faurecia. H Fiat Chrysler θα πληρώσει στους μετόχους της μέρισμα 5 δισ. ευρώ και θα διανείμει έσοδα από την πώληση της μονάδας Comau, η αξία της οποίας υπολογίζεται σε 250 εκατ. ευρώ. 

Εδώ και πολύ καιρό υπάρχουν φωνές, που επισημαίνουν την ανάγκη για τάσεις συγκέντρωσης σε έναν κλάδο, που πιέζεται από την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης, τις συνεχείς εμπορικές αντιπαραθέσεις, αλλά και το αυστηρότερο πλαίσιο για τις εκπομπές ρύπων. Αν προσθέσει κανείς σε όλα αυτά και τον οξύτατο ανταγωνισμό από τις τεχνολογικές εταιρείες στο μέτωπο της πλήρους αυτοματοποιημένης οδήγησης, αντιλαμβάνεται πως η συνένωση δυνάμεων είναι αναγκαία.

Για να σταθούν όρθιες και να κρατήσουν ή να επεκτείνουν οι εταιρείες το μερίδιο αγοράς τους πρέπει να προβούν σε επενδύσεις πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων και αυτό είναι πιο εύκολο όσο μεγαλύτερα είναι τα μεγέθη. Στην πράξη ωστόσο η ολοκλήρωση συμφωνιών έχει αποδειχθεί πολύ δύσκολη, όπως έδειξαν και οι πρόσφατες συνομιλίες της FCA με τη Renault- οι οποίες βρήκαν απέναντί τους το γαλλικό κράτος. 

naftemporiki.gr