Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2019 22:00

Nielsen: Άλμα σε καταναλωτική εμπιστοσύνη και προσδοκίες των Ελληνών, αλλά...

Στις 84 μονάδες σκαρφάλωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο, πλησιάζοντας για πρώτη φορά τον ευρωπαϊκό δείκτη που διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες. Ωστόσο το αγκάθι της εργασιακής ανασφάλειας επιμένει. 

Στις 84 μονάδες σκαρφάλωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο, πλησιάζοντας για πρώτη φορά τον ευρωπαϊκό δείκτη που διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες. Ωστόσο το αγκάθι της εργασιακής ανασφάλειας επιμένει. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen, ο δείκτης έκανε άλμα κατά 12 μονάδες σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο. Και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν παρουσιάσει βελτίωση. Σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση 13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Σημειώνεται ότι το 56% των Ελλήνων αμφιβάλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία. Επτά στους δέκα Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό σταθεροποιημένο από το 1ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).

Επιπλέον έξι στους δέκα Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα ίδια επίπεδα με το 3o τρίμηνο 2018) και στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το 3o τρίμηνο 2018 με 56%).

Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το 3o τρίμηνο 2018).

Πηγή: ΑΜΠΕ