Σειρά περιορισμών και τελών επιβάλλει η Κίνα, στην αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και στην παροχή υπηρεσιών σε πλοία που βρίσκονται σε κινεζικά ύδατα. Το θέμα αυτό ανέδειξε ο Ιταλικός Νηογνώμονας (Rina), μέσω ανεπίσημης μετάφρασης της εγκυκλίου των κινεζικών αρχών, η οποία και έχει διανεμηθεί στο μεγάλο λιμάνι και έχει προκαλέσει ανησυχία. Την παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας ζήτησε με επιστολή το ΕΒΕΠ και το θέμα θα συζητηθεί στην επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σειρά περιορισμών και τελών επιβάλλει η Κίνα, στην αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και στην παροχή υπηρεσιών σε πλοία που βρίσκονται σε κινεζικά ύδατα. Το θέμα αυτό ανέδειξε ο Ιταλικός Νηογνώμονας (Rina), μέσω ανεπίσημης μετάφρασης της εγκυκλίου των κινεζικών αρχών, η οποία και έχει διανεμηθεί στο μεγάλο λιμάνι και έχει προκαλέσει ανησυχία. Την παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας ζήτησε με επιστολή το ΕΒΕΠ και το θέμα θα συζητηθεί στην επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα.
Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο τίθενται περιορισμοί στην παροχή υπηρεσιών από ξένες επιχειρήσεις σε πλοία που βρίσκονται στην Κίνα. Περιορισμοί που έχουν να κάνουν μεταξύ άλλων με την ίδρυση γραφείων στην ασιατική χώρα ή και με την επιβολή δασμών εισαγωγής. Γεγονός που προκαλεί de facto προβλήματα στην ομαλή παροχή υπηρεσιών, μεταξύ άλλων, και από τις ελληνικές επιχειρήσεις προς τα ελληνόκτητα πλοία, σε κινεζικό έδαφος.
Ήδη το ΕΒΕΠ έχει αποστείλει επιστολή προς την πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Τσιγιουέ Τσανγκ στην οποία χαρακτηρίζει σημαντικό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες και στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers.
Πρόταση συμφωνίας
«Λαμβάνοντας υπόψη σας ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις και η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες στο “δρόμο του μεταξιού”, προτείνουμε να συναφθεί μία διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας με θετικό αντίκτυπο, προς όφελος και των δύο πλευρών, που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά, προς όλα τα λιμάνια της Κίνας» σημειώνει χαρακτηριστικά το ΕΒΕΠ.
Το Επιμελητήριο ζήτησε την παρέμβαση της πρέσβειρας ώστε προϊόντα και υπηρεσίες από τον Πειραιά με άδεια «ειδικού προορισμού» να ακολουθούν μία χωρίς επιβάρυνση διαδικασία παράδοσης και εγκατάστασης στα ποντοπόρα πλοία, προς όφελος της οικονομικής διπλωματίας, της συνεργασίας των εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων και βεβαίως προς το συμφέρον της ελληνικής ναυτιλίας και της κινέζικης ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μάλιστα, χθες στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΠ ο πρόεδρος Βασίλης Κορκίδης σημείωσε ότι έχει αποστείλει πρόταση στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Α. Γεωργιάδη και τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, να επέλθει διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας - Κίνας, ώστε να εξαιρεθούν από περιορισμούς και εισαγωγικά τέλη η αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών, αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά προς όλα τα λιμάνια της Κίνας. Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας επεσήμαναν στη «Ν» ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης είναι ενήμερος και θα συμπεριλάβει το θέμα στην ατζέντα των συζητήσεων που θα γίνουν στη Κίνα στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Ο κ. Πλακιωτάκης είναι προσκεκλημένος της Cosco.
Επιχείρηση «China 2025»
Στο μεγάλο λιμάνι της χώρας δεν είναι λίγοι αυτοί που συνδέουν την συγκεκριμένη εξέλιξη με την πολιτική που αναπτύσσει η Κίνα με το κωδικό όνομα «China 2025» και η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την προώθηση κινεζικών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό. Με τη ναυτιλία να βρίσκεται ήδη στην εποχή της ψηφιοποίησης και των «μηδενικών ρύπων» μέχρι το 2050, ο κλάδος των υπηρεσιών προς τη ναυτιλία παρακολουθεί νευρικά τις εξελίξεις. Άλλωστε, η Κίνα διαθέτει σήμερα τα μεγαλύτερα λιμάνια, καθώς και τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία στον κόσμο.