Στις υψηλές προδιαγραφές που η ναυτιλία, «μια υπεύθυνη βιομηχανία», έχει θέσει για την προστασία του περιβάλλοντος, εν μέσω και σχετικών πιέσεων από την κοινωνία, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) Πάνος Λασκαρίδης, μιλώντας σε συνέδριο του Economist στην Αθήνα, για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Στις υψηλές προδιαγραφές που η ναυτιλία, «μια υπεύθυνη βιομηχανία», έχει θέσει για την προστασία του περιβάλλοντος, εν μέσω και σχετικών πιέσεων από την κοινωνία, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) Πάνος Λασκαρίδης, μιλώντας σε συνέδριο του Economist στην Αθήνα, για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Μιλώντας για τη συμβολή της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Λασκαρίδης ξεχώρισε την εισήγηση της ελληνικής πλευράς για μείωση της ταχύτητας των πλοίων ως την πιο ρεαλιστική πρόταση, μέτρο που θα μπορούσε να περιορίσει το ναυτιλιακό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Παράλληλα, υπενθύμισε τον διεθνή στόχο για μείωση της πυκνότητας του άνθρακα κατά 40% έως το 2030, ενώ υπογράμμισε ότι μια σειρά τεχνολογικών λύσεων που έχουν προταθεί δεν είναι ακόμη σε θέση να εφαρμοστούν σε μεγάλη κλίμακα με πρακτικό αποτέλεσμα. Η λύση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί άμεσα και να έχει αποτέλεσμα είναι μία, αλλά δε μπορεί κανείς να την προτείνει από πολιτική άποψη, επισήμανε, αναφερόμενος στην πυρηνική ενέργεια, ο κ. Λασκαρίδης.
Περιγράφοντας τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η ναυτιλία, καθώς το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται διά θαλάσσης, ο πρόεδρος της ECSA σημείωσε πως, αν η ναυτιλία δεν ήταν τόσο αποτελεσματική όσο είναι σήμερα, ο μισός κόσμος θα πεινούσε κι ο άλλος μισός θα «πάγωνε». «Κάνουμε πολλά, θα κάνουμε ακόμη περισσότερα» τόνισε ο κ. Λασκαρίδης.