Στο σπριντ… διαρκείας που κάνει η αγορά δεξαμενόπλοιων την τελευταία εβδομάδα έχει εστιάσει την προσοχή της η ναυτιλιακή βιομηχανία.Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το θετικό μομέντουμ δεν θα διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, όλοι θα ήθελαν να έχουν τουλάχιστον ένα VLCC στον στόλο τους αυτή την περίοδο.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στο σπριντ… διαρκείας που κάνει η αγορά δεξαμενόπλοιων την τελευταία εβδομάδα έχει εστιάσει την προσοχή της η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το θετικό μομέντουμ δεν θα διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, όλοι θα ήθελαν να έχουν τουλάχιστον ένα VLCC στον στόλο τους αυτή την περίοδο.
Τουλάχιστον αυτό ανέφερε ο κ. Πέτρος Παππάς της Starbulk, κλείνοντας τη συζήτηση που είχε με τον Γιώργο Οικονόμου σε πάνελ του ετήσιου συνεδρίου του Marine Money.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, της μεγαλύτερης εισηγμένης εταιρείας διαχείρισης πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, στις χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ, μεταξύ αστείου και σοβαρού σημείωσε ότι «μετανιώνει» που δεν διαχειρίζεται VLCC’s αυτή την περίοδο.
Από την πλευρά του ο κ. Οικονόμου εκτίμησε ότι με τα σημερινά δεδομένα η επένδυση του μέλλοντος στη ναυτιλία είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (ο ναυτιλιακός όμιλος Cardiff του κ. Οικονόμου έχει επενδύσει σε 11), με την υποσημείωση ότι και το συγκεκριμένο ενεργειακό προϊόν είναι προσωρινό και δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για το 2025.
Μονόδρομος το LNG
Οι δύο εφοπλιστές, που τους συνδέει, μεταξύ άλλων, η κοινή πορεία των πρώτων ετών στη ναυτιλία, αναφέρθηκαν στις αποφάσεις που έχουν λάβει στις επενδύσεις τους στον κλάδο. Από τη μία ο κ. Οικονόμου, ο οποίος μέσω της Dryships πέρασε τη μεγάλη κρίση των επενδύσεων σε drillships, αφού η συγκεκριμένη αγορά κατέρρευσε πριν από λίγα χρόνια, λόγω της «ελεύθερης πτώσης» της τιμής του πετρελαίου, τόνισε ότι το LNG σήμερα είναι ο μόνος τρόπος για να προχωρήσει κανείς. Αναφορικά με τις παραγγελίες υπογράμμισε ότι θα πρέπει πάντα να συνοδεύονται από συμβόλαιο με ναυλωτές, ενώ αναφορικά με τη χρηματοδότηση τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία. Άλλες φορές μέσω των χρηματιστηριακών αγορών, άλλες μέσω private equity και άλλες μέσω joint venture.
Συγχωνεύσεις και scrubbers
Με τη σειρά του ο κ. Παππάς, του οποίου η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε συνεχόμενες εξαγορές στόλων και συγχωνεύσεις με άλλες εταιρείες, αναφέρθηκε και στην απόφαση της Star Bulk να τοποθετήσει συστήματα καθαρισμού καυσαερίων στο στόλο της.
Όπως υπογράμμισε, η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη με βάση την προάσπιση των συμφερόντων των μετόχων της Star Bulk. Όσον αφορά την άποψη που αναφέρει ότι τα scrubbers επιβαρύνουν το περιβάλλον, θύμισε ότι υπάρχουν αξιόπιστες μελέτες τόσο από την Ιαπωνία όσο και από τη Βόρεια Ευρώπη που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα scrubbers δεν μολύνουν.