Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 09 Ιανουαρίου 2006 12:49

Ευρωζώνη: Αύξηση των λιανικών πωλήσεων τον Δεκέμβριο

ΤΗ μεγαλύτερη αύξηση σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο ετών σημείωσαν τον Δεκέμβριο οι λιανικές πωλήσεις στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον δείκτη του Bloomberg, την έκτη έκθεση σε μια εβδομάδα, που δείχνει ότι η οικονομία της περιφέρειας αναπτύσσεται σημαντικά.

Εποχιακώς προσαρμοσμένος ο δείκτης των πωλήσεων των 12 χωρών της Ε.Ε. που συναλλάσσονται με το ευρώ αυξήθηκε στο 52,2 και στα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2004, έναντι 50,7 τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την έρευνα της NTS Research Ltd. για λογαριασμό του Bloomberg LP. Ο δείκτης πάνω από το 50, καταδεικνύει ανάπτυξη. Οι λιανικές πωλήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, μειώθηκαν για 20 ό μήνα.

Η οικονομία της περιφέρειας ύψους 9 τρισ. δολ., ενδέχεται να αναπτυχθεί με τον ταχύτερο ρυθμό από το 2000 φέτος, καθώς η ανάκαμψη την οποία οδηγούν οι εξαγωγές τροφοδοτεί την εσωτερική ζήτηση και τις επενδύσεις και εταιρείες, όπως η Adidas-Salomon αυξάνουν τον αριθμό των εργαζομένων τους. Κυβερνητικές εκθέσεις και έρευνες σε βιομηχανίες, έδειξαν την εβδομάδα που πέρασε ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αναρριχήθηκε στα υψηλότερα επίπεδα από το 2002 και η ανάπτυξη των υπηρεσιών για των εταιρειών βιομηχανικής παραγωγής, επιταχύνθηκε.

Η μείωση των τιμών βοήθησε τις τρεις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία να κινηθούν μαζί ανοδικά, κάτι που είχε να συμβεί από τον Ιούλιο του 2004. Η NTC, ξεκίνησε την έρευνα τον Ιανουάριο του 2004.

Η οικονομία στην Ευρωζώνη ενδέχεται να αναπτυχθεί με ρυθμό 2,1% το 2005, τον ταχύτερο από το 2000, σύμφωνα με την πρόβλεψη του ΟΟΣΑ τον Νοέμβριο.

Στη Γερμανία οι πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση για πρώτη φορά από τον Αύγουστο, καθώς η ανεργία υποχώρησε τα μέγιστα, από το 1990 με την επανένωση των δύο Γερμανιών. Οι γαλλικές πωλήσεις αυξήθηκαν για έβδομο μήνα σε σύνολο οκτώ μηνών.

Στη Γαλλία τη δεύτερη σε μέγεθος οικονομία της Ευρωζώνης, ο δείκτης αυξήθηκε στο 51,5 από 49,7. Οι πωλήσεις στην Ιταλία αυξήθηκαν για τέταρτο μήνα, σε αντίθεση με τον δείκτη που υποχώρησε στο 53,7 από 54,1.

Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εορτών αυξήθηκαν 3,5%, καθώς οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Wal-Mart Stores Inc. μείωσαν τις τιμές πώλησης σύμφωνα με το International Council of Shopping Centers στις 5 Ιανουαρίου.