Στην αποχώρησή τους από το σκέλος των δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ που αφορά τη διαχείριση και την ανάπτυξη δικτύων προσανατολίζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛΠΕ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Στην αποχώρησή τους από το σκέλος των δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ που αφορά τη διαχείριση και την ανάπτυξη δικτύων προσανατολίζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛΠΕ.
Με δεδομένο ότι τα Ελληνικά Πετρέλαια κατέχουν το 35% της ενιαίας αυτήν τη στιγμή Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου, θα βρεθούν να κατέχουν από 35% στις ΔΕΠΑ Δικτύων και Εμπορίας, δηλαδή στις δύο επιχειρηματικές οντότητες οι οποίες θα δημιουργηθούν για τις εμπορικές δραστηριότητες και τις υποδομές αντίστοιχα, στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ που δρομολογεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Έτσι, όσον αφορά τη ΔΕΠΑ Δικτύων, τα ΕΛΠΕ εκτιμούν πως τυχόν παραμονή τους δεν θα ταίριαζε με το επιχειρηματικό προφίλ του ομίλου, οι δραστηριότητες του οποίου έχουν άλλη φυσιογνωμία από την ανάπτυξη και τη διαχείριση υποδομών για τη διανομή φυσικού αερίου. Επομένως, στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας που θα ακολουθήσει σχεδιάζουν να διαθέσουν προς πώληση όλο το ποσοστό τους, δηλαδή το 35%, μαζί με το μερίδιο που θα εκχωρήσει το Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Στον αντίποδα, ο όμιλος έχει δηλώσει δημόσια πως ενδιαφέρεται να εμπλακεί πολύ πιο ενεργά στην εμπορία φυσικού αερίου, μέσω όμως ενός επιχειρηματικού σχήματος στο οποίο θα κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό. Επομένως, όσον αφορά τον διαγωνισμό για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, γνώμονας για τις κινήσεις που θα δρομολογήσει είναι πως δεν επιθυμεί να παραμείνει με 35% στην εταιρεία. Κάτι που σημαίνει πως ή θα αποκτήσει πλειοψηφικό της «πακέτο», ή θα αποχωρήσει και από αυτήν.
Η αποκρατικοποίηση
Όπως είναι ήδη γνωστό, το σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ προβλέπει τον εταιρικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων εμπορίας και υποδομών, που θα ιδιωτικοποιηθούν μέσω δύο ανεξάρτητων διαγωνισμών, καθώς και τη δημιουργία μίας τρίτης εταιρείας με τις συμμετοχές της ΔΕΠΑ σε διακρατικά projects (π.χ. ο αγωγός IGB), η οποία δεν θα αποκρατικοποιηθεί. Έτσι, στη ΔΕΠΑ Εμπορίας θα υπαχθούν το τμήμα χονδρεμπορικής της ΔΕΠΑ, τα διακρατικά συμβόλαια, καθώς και η ΕΠΑ Αττικής, η οποία αποτελεί 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ. Από την άλλη πλευρά, στη ΔΕΠΑ Υποδομών θα περιέλθει η ΕΔΑ Αττικής (δίκτυο διανομής Αττικής), η ΔΕΔΑ (δίκτυο διανομής υπόλοιπης Ελλάδας) καθώς και η συμμετοχή της (51%) στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (δίκτυο διανομής Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας).
Αναφορά στην αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ έκανε κατά τη χθεσινή του ομιλία σε συνέδριο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι αποτελεί την αμέσως επόμενη προτεραιότητα του υπουργείου, μετά την υλοποίηση των διαρθρωτικών μέτρων για την οικονομική εξυγίανση της ΔΕΗ.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο για την αποκρατικοποίηση θα κατατεθεί εντός του Οκτωβρίου, μαζί με τις ρυθμίσεις για τη ΔΕΗ και το ευρύτερο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας.
Επίσης, όπως έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του το προηγούμενο διάστημα, επανέλαβε πως το Δημόσιο μπορεί να πωλήσει έως και το σύνολο, δηλαδή το 65%, της συμμετοχής του στην εμπορία και τα δίκτυα.