Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 05 Οκτωβρίου 2019 16:52

Logistics και ακτοπλοΐα στον χάρτη της Grimaldi

Το ενδιαφέρον του για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και του Ηρακλείου Κρήτης, όπου σχεδιάζει την ανάπτυξη εργασιών logistics, επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του ομίλου Grimaldi, Εμανουέλ Γκριμάλντι, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου στο περιθώριο του 23ου Euromed Convension που διοργάνωσε ο ιταλικός όμιλος στην Κατάνια της Σικελίας.

Από την έντυπη έκδοση

Του απεσταλμένου μας
Λάμπρου Καραγεώργου

[email protected]
 
Το ενδιαφέρον του για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και του Ηρακλείου Κρήτης, όπου σχεδιάζει την ανάπτυξη εργασιών logistics, επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του ομίλου Grimaldi, Εμανουέλ Γκριμάλντι, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου στο περιθώριο του 23ου Euromed Convension που διοργάνωσε ο ιταλικός όμιλος στην Κατάνια της Σικελίας. Παράλληλα επανέλαβε ότι στην ακτοπλοΐα ο όμιλος είναι έτοιμος να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία ανάπτυξης και ειδικά η θυγατρική του οι Μινωικές Γραμμές που έχουν μηδενικό δανεισμό, ενώ προανήγγειλε και την κατασκευή ενός «σούπερ» οικολογικού πλοίου για τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Ο κ. Γκριμάλντι ανέφερε ειδικότερα ότι συναντήθηκε με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, τον οποίο χαρακτήρισε ικανό πολιτικό και τον ενημέρωσε για τη διάθεση του ομίλου να επενδύσει περαιτέρω στην Ελλάδα.  Μάλιστα διευκρίνισε ότι ο κ. Πλακιωτάκης ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για την προοπτική αυτή και επειδή είναι από την Κρήτη ξέρει πολύ καλά τι είναι καλό για το νησί. Σημειώνεται ότι στην Κρήτη, στο Ηράκλειο, είναι η έδρα των Μινωικών Γραμμών.

Για τα λιμάνια ο κ. Γκριμάλντι είπε ότι ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη των συστημάτων logistics στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου. Από το Ηράκλειο οι Μινωικές Γραμμές διακινούν πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά.

Αναφερόμενος στον ακτοπλοϊκό κλάδο σημείωσε ότι οι Μινωικές Γραμμές είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία, ωστόσο απαντώντας σε σχετική ερώτηση αναρωτήθηκε μάλλον με σκωπτική διάθεση αν είναι ευκαιρία η πώληση της Attica Group ή της ΑΝΕΚ. Έσπευσε δε να συμπληρώσει ότι δεν είναι καθαρό στον ίδιο αν οι εταιρείες αυτές πωλούνται πραγματικά, αν θέλουν να πωληθούν σε fund ή πλοιοκτήτη. 

Σε κάθε περίπτωση ο κ. Γκριμάλντι τόνισε ότι οι Μινωικές Γραμμές είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία που υπάρχει στην Ελλάδα στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Ο όμιλος Grimaldi έχει ήδη επενδύσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ από το 2008 στην Ελλάδα, συμπλήρωσε.

Νωρίτερα, ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο κ. Γκριμάλντι αναφερόμενος στις Μινωικές Γραμμές είπε ότι είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία η οποία επένδυσε σε συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubber) εν όψει του 2020, έχει μηδενικό δανεισμό, ρευστότητα και περιουσιακά στοιχεία για να αντιμετωπίσει με ηρεμία το μέλλον και να επιλέξει και αξιοποιήσει ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν σε μια λαμπερή ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά.

Πλοίο μηδενικών ρύπων στη Μεσόγειο

Στην ομιλία του στο συνέδριο ο κ. Γκριμάλντι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην «πράσινη» ανάπτυξη που σχεδιάζει ο όμιλος. Το όνειρό μας, είπε, είναι ένα μέλλον μηδενικών ρύπων στη ναυτιλία, η μεταφορά αγαθών χωρίς καμία αρνητική επίπτωση στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής ο όμιλος επιμήκυνε δύο επιβατηγά οχηματαγωγά για να έχουν με την ίδια κατανάλωση καυσίμων μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα.

Επίσης, το επενδυτικό σχέδιο κατασκευής 29 νεότευκτων πλοίων όλων των τύπων προβλέπει την εγκατάσταση scrubbers σε όλα. Εξ αυτών δέκα έχουν ήδη παραληφθεί, ενώ άλλα 19 θα παραληφθούν τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως είπε, ο τελευταίος χρόνος ήταν πολύ σημαντικός για τον όμιλο αφού έγινε δουλειά σε βάθος για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Επίσης ο όμιλος εργάζεται πάνω στο σχέδιο για μηδενικούς ρύπους εντός των λιμανιών. Ήδη δύο πλοία έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων στα λιμάνια.

Ακόμη προχωρά στην παραγγελία δύο Superstar τύπου ice class με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης εκπομπών που θα φέρουν  το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών που έχει τοποθετηθεί σε ένα πλοίο.

Τέλος, ο όμιλος Grimaldi σχεδιάζει ένα πλοίο Supercruise για τη Μεσόγειο Θάλασσα, με μηδενικές εκπομπές όταν είναι σε λιμάνι, με υδροδυναμικά συστήματα air bubble με κατανάλωση μειωμένη κατά το ήμισυ, αλλά διπλάσια μεταφορική ικανότητα, το οποίο θα μπορεί να συνδέεται και να επαναφορτίζει τις μπαταρίες που θα φέρει.