Δεν είναι αργά για να αποφύγουμε την αναρχία στους ωκεανούς, υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρος Βενιάμης και ζητά να καθυστερήσει η εφαρμογή του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που προβλέπει την επιβολή ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα θείου, στα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020. Η καθυστέρηση θα πρέπει να δοθεί, μέχρι να εγγυηθεί η πετρελαϊκή βιομηχανία την επάρκεια των νέων καυσίμων. Ο κ. Βενιάμης, σε συνέντευξη του, στην Lloyd’s List, εκφράζει την εκτίμηση ότι εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη χρόνος και τρόπος για να δοθούν λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα και να εξασφαλισθεί η χρήση ασφαλών καυσίμων για την παγκόσμια ναυτιλία.
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Δεν είναι αργά για να αποφύγουμε την αναρχία στους ωκεανούς, υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρος Βενιάμης και ζητά να καθυστερήσει η εφαρμογή του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που προβλέπει την επιβολή ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα θείου, στα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020. Η καθυστέρηση θα πρέπει να δοθεί, μέχρι να εγγυηθεί η πετρελαϊκή βιομηχανία την επάρκεια των νέων καυσίμων. Ο κ. Βενιάμης, σε συνέντευξη του, στην Lloyd’s List, εκφράζει την εκτίμηση ότι εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη χρόνος και τρόπος για να δοθούν λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα και να εξασφαλισθεί η χρήση ασφαλών καυσίμων για την παγκόσμια ναυτιλία.
Είναι αδιανόητο τονίζει ο πρόεδρος των ελλήνων εφοπλιστών να αναμένεται να λειτουργήσουν πλοία, χρησιμοποιώντας μη δοκιμασμένα και ασφαλή καύσιμα.
Η προθεσμία του 2020 που τέθηκε συνεπαγόταν τις κατάλληλες επενδύσεις από τα διυλιστήρια προκειμένου να υπάρχει παγκοσμίως επαρκής διαθεσιμότητα των νέων καυσίμων. Όμως μέχρι στιγμής τα καύσιμα αυτά δεν επαρκούν καθώς υπολογίζεται ότι θα καλυφθεί μόνο το 50% των αναγκών. Συνεπώς η ημερομηνία προσαρμογής αποδεικνύεται λανθασμένη, λέει ο κ. Βενιάμης.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ θεωρεί ότι θα πρέπει ο ΙΜΟ να μην διστάσει να αναγνωρίσει ότι υπάρχει πρόβλημα και να λάβει τα κατάλληλα μέτρα. Στο σημείο αυτό η Lloyd’s List, υπενθυμίζει ότι αρχικά μόνο η ΕΕΕ προειδοποιούσε για τα προβλήματα που θα δημιουργούσε ο νέος κανονισμός ενώ σήμερα μία σειρά διεθνών ναυτιλιακών φορέων και εφοπλιστικών ενώσεων συντάσσονται με τους προβληματισμούς αυτούς.
Η ελληνική ανησυχία σχετικά με το νέο κανονισμό έχει δύο βασικές πτυχές, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη. Η μια αφορά τα ,την ασφάλεια των καυσίμων και η άλλη την μη επαρκή διαθεσιμότητα των συμβατών με τη νέα νομοθεσία καυσίμων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου που αντιπροσωπεύει το 84% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου καθώς τα πλοία αυτής της κατηγορίας «πιάνουν» και τα πιο απομακρυσμένα λιμάνια τα οποί δεν διαθέτουν τα νέα καύσιμα.
Είναι αδιανόητο πλοία να αναμένεται να λειτουργούν με μη δοκιμασμένα και μη ασφαλή καύσιμα, λέει ο κ. Βενιάμης και ζητά να καθυστερήσει η πλήρης εφαρμογή του κανονισμού μέχρι να εξασφαλισθεί ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες και τα διυλιστήρια θα επιτύχουν την επαρκή διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλού θείου και η αγορά θα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πλοίων σε καύσιμα.
Ο Πρόεδρος της ΕΕΕ τάσσεται και κατά της χρήσης των scrubber και εκτιμά ότι σύντομα θα απαγορευτούν καθώς ουσιαστικά επιβαρύνουν το περιβάλλον. Ο ίδιος σχολιάζει ότι το club των χρηστών scrubbers μπορεί να διαφωνεί μαζί του όμως αυτός εξελέγη για να εκπροσωπήσει την μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων εφοπλιστών.