Σε ελεύθερη πτώση έχει επιδοθεί η μετοχή του Netflix τους τελευταίους 2 μήνες, διάστημα κατά το οποίο διέγραψε τα κέρδη 46% τα οποία είχε σημειώσει από το ξεκίνημα της τρέχουσας χρονιάς έως το σημείο που ξεκίνησε η άτακτη υποχώρηση. Η εταιρεία που δημιούργησε και καθιέρωσε μία ολόκληρη αγορά από το σημείο «0», αυτή των υπηρεσιών βίντεο κατά παραγγελία στο διαδίκτυο, νιώθει καυτή την ανάσα των ανταγωνιστικών αντίστοιχων υπηρεσιών που η μία μετά την άλλη λανσάρονται στην αγορά που επί της ουσίας κυριαρχούσε μόνο του το Netflix.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Παγκαλιά
[email protected]
Σε ελεύθερη πτώση έχει επιδοθεί η μετοχή του Netflix τους τελευταίους 2 μήνες, διάστημα κατά το οποίο διέγραψε τα κέρδη 46% τα οποία είχε σημειώσει από το ξεκίνημα της τρέχουσας χρονιάς έως το σημείο που ξεκίνησε η άτακτη υποχώρηση. Η εταιρεία που δημιούργησε και καθιέρωσε μία ολόκληρη αγορά από το σημείο «0», αυτή των υπηρεσιών βίντεο κατά παραγγελία στο διαδίκτυο, νιώθει καυτή την ανάσα των ανταγωνιστικών αντίστοιχων υπηρεσιών που η μία μετά την άλλη λανσάρονται στην αγορά που επί της ουσίας κυριαρχούσε μόνο του το Netflix.
Το κατρακύλισμα αυτό της μετοχής δεν έχει θορυβήσει τους αναλυτές της Wall Street, με τους 28 από τους 39 εξ αυτών που ειδικεύονται στην αγορά βίντεο κατά παραγγελία στο διαδίκτυο να προτείνουν αγορά της μετοχής, 9 να συστήνουν hold και μόλις 2 να προτείνουν πώληση.
Τη μεγαλύτερη ώθηση η μετοχή ενός από τους τεχνολογικούς κολοσσούς FAANGs (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google) την πήρε τον Ιανουάριο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση των μηνιαίων συνδρομών κατά 13% έως 18% αναλόγως τη χώρα και την ήπειρο. Η αιτία για την οποία η μετοχή στην κυριολεξία εκτινάχθηκε είναι και ο λόγος για τον οποίο τους τελευταίους δύο μήνες έχει βουλιάξει. Στις αρχές Ιουλίου η μετοχή του Netflix φλέρταρε με καινούργιο ιστορικό υψηλό ρεκόρ, πριν από την εμφάνιση των πρώτων αρνητικών μηνυμάτων.
Η αμερικανική εταιρεία κατά το β' τρίμηνο του 2019 ανακοίνωσε μείωση στις μηνιαίες συνδρομές στις ΗΠΑ, καθώς είδε να χάνει 130.000 συνδρομητές εντός της αμερικανικής επικράτειας, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά από το 2011.
Η αρνητική αυτή εξέλιξη άρχισε να ασκεί πιέσεις στη μετοχή, όμως δεν ήταν ο μοναδικός λόγος για την κάθοδο της μετοχής.
Ύστερα από λίγο διάστημα η Disney ανακοινώνει τη δική της υπηρεσία βίντεο κατά παραγγελία στο διαδίκτυο με την ονομασία Disney +, η οποία θα κάνει ντεμπούτο στις 12 Νοεμβρίου αντί μηνιαίας συνδρομής 12,99 δολαρίων -όσο ακριβώς είναι και το αντίτιμο για τη μηνιαία συνδρομή του Netflix-, προσφέροντας όμως μαζί τα κανάλια Hulu και ESPN, υπηρεσίες που επίσης διατίθενται αντί μηνιαίας συνδρομής.
Το τελειωτικό χτύπημα ήρθε πρόσφατα όταν η Apple ανακοίνωσε τη δική της υπηρεσία streaming την Apple TV με συνδρομή μόλις 4,99 δολάρια τον μήνα.
Το βασικό πακέτο συνδρομής της Disney απαιτεί μηναία συνδρομή 6,99 δολαρίων, ενώ η βασική συνδρομή του Netflix στις ΗΠΑ είναι στα 8,99 δολάρια τον μήνα. Η πιο δημοφιλής συνδρομή του Netflix, που δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης της πλατφόρμας σε 2 ξεχωριστές συσκευές με εικόνα υψηλής ευκρίνειας, ανέρχεται στα 12,99 δολάρια από 10,99 δολάρια μετά την αύξηση της τιμής του Ιανουαρίου.