Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 11:46

Thomas Cook: Δονήσεις στην τουριστική βιομηχανία, αγωνία για τους 50.000 ταξιδιώτες στην Ελλάδα

Το κόστος από το «κανόνι» της Thomas Cook προσπαθούν να υπολογίσουν μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και άλλες επιχειρήσεις του τουρισμού στην Ελλάδα, όπου η εταιρεία είχε ισχυρότατη παρουσία. Η αγωνία χτυπάει κόκκινο πρωτίστως για τις οφειλές από τα συμβόλαια, που έχουν ήδη υλοποιηθεί. Οι κρατήσεις που έχουν γίνει για τους επόμενους μήνες, ακυρώνονται, αλλά υπάρχει αισιοδοξία ότι το κενό, που δημιουργείται, μπορεί να καλυφθεί. Το πλήγμα είναι μεγαλύτερο για την Κρήτη, όπου βρίσκονται οι 20.000 από τους περίπου 50.000 «εγκλωβισμένους» πελάτες της εταιρείας στη χώρα.

Το κόστος από το «κανόνι» της Thomas Cook προσπαθούν να υπολογίσουν μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και άλλες επιχειρήσεις του τουρισμού στην Ελλάδα, όπου η εταιρεία είχε ισχυρότατη παρουσία. Η αγωνία χτυπάει κόκκινο πρωτίστως για τις οφειλές από τα συμβόλαια, που έχουν ήδη υλοποιηθεί. Οι κρατήσεις που έχουν γίνει για τους επόμενους μήνες, ακυρώνονται, αλλά υπάρχει αισιοδοξία ότι το κενό, που δημιουργείται, μπορεί να καλυφθεί. Το πλήγμα είναι μεγαλύτερο για την Κρήτη, όπου βρίσκονται οι 20.000 από τους περίπου 50.000 «εγκλωβισμένους» πελάτες της εταιρείας στη χώρα. 

Σε μία πρώτη αντίδραση, ο ΣΕΤΕ κάνει λόγο για μία πολύ δυσάρεστη εξέλιξη, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί γρήγορα και με ψυχραιμία. Καλεί δε τα μέλη του να δείξουν αλληλεγγύη στους χιλιάδες τουρίστες της Thomas Cook, καθώς όπως επισημαίνει «η συμπεριφορά και ο χειρισμός των Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών προς τους ανθρώπους αυτούς, θα αποτελέσει τον καθρέφτη της εικόνας της χώρας διεθνώς». 

Η έκκληση αυτή έρχεται στον απόηχο πληροφοριών για «παρατράγουδα» σε χώρες του εξωτερικού, όπως στην Τυνησία, όπου μεγάλο ξενοδοχείο έκλεισε τις πόρτες και δεν άφηνε τους επισκέπτες- πελάτες της εταιρείας να φύγουν, εάν δεν πληρώσουν πρώτα τη διαμονή τους. Οι ίδιοι είχαν βεβαίως ήδη πληρώσει το πακέτο στην Thomas Cook, αλλά το ξενοδοχείο δεν είχε εξοφληθεί από την εταιρεία. Οι Βρετανοί έκαναν λόγο για «κατάσταση ομηρείας», με το BBC και άλλα βρετανικά μέσα να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο περιστατικό την Κυριακή. Θεωρείται κρίσιμο για τον ελληνικό τουρισμό να αποφευχθούν τέτοιες εικόνες στη χώρα μας. 

Στην Κρήτη σύμφωνα με δηλώσεις του πρόεδρου των Τουριστικών Γραφείων και Τουριστικών Πρακτόρων, Μιχάλη Βλατάκη στο ΑΜΠΕ η τουριστική αγορά «βίωσε έναν σεισμό 7 ρίχτερ» και αναμένει το «τσουνάμι». Δεν είναι μόνο τα συμβόλαια όσων επισκεπτών ήρθαν και δεν θα καλυφθούν, είναι και αυτά που δεν θα υλοποιηθούν.  Στην Κρήτη βρίσκονται σχεδόν 15.000 πελάτες της εταιρείας από τη Βρετανία, των οποίων την επιστροφή στην πατρίδα τους έχει αναλάβει η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. 

Περίπου 4.000 είναι οι «εγκλωβισμένοι» στη Ζάκυνθο, ενώ χιλιάδες είναι επίσης οι τουρίστες σε Κέρκυρα, Ρόδο, Κω και Σκιάθο.  Σε κανένα από τα νησιά δεν έχει προς το παρόν υπολογιστεί το ύψος της ζημιάς. Σύμφωνα πάντως με το υπουργείο Τουρισμό η διαδικασία επαναπατρισμού των ξένων τουριστών που βρίσκονται στη χώρα μας άρχισε. Τα πρώτα 15 αεροσκάφη φθάνουν σε Ζάκυνθο, Κέρκυρα και Κω.  Υπολογίζεται ότι μέσα στο επόμενο τριήμερο θα επαναπατριστούν περίπου 22.000 τουρίστες. Το υπουργείο είναι παράλληλα σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών για να βρεθούν τρόποι στήριξης των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, που επηρεάζονται. 

Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας νωρίτερα στον ΣΚΑΪ, διευκρίνισε πως οι ασφαλιστικές εταιρείες θα καλύψουν όλες τις οφειλές από σήμερα και στο εξής. Για όσες αφορούν την περίοδο πριν από την πτώχευση ξενοδόχοι, προμηθευτές κτλ θα πρέπει να κινηθούν δικαστικά. 

naftemporiki.gr