Σε μια ριζική αναχρηματοδότηση του χρέους της, που της δίνει καθαρό ορίζοντα για την επόμενη πενταετία, ενώ εξασφαλίζει και την αποπληρωμή ομολογιακού δανείου που λήγει στις 30 Οκτωβρίου, προχώρησε η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σε μια ριζική αναχρηματοδότηση του χρέους της, που της δίνει καθαρό ορίζοντα για την επόμενη πενταετία, ενώ εξασφαλίζει και την αποπληρωμή ομολογιακού δανείου που λήγει στις 30 Οκτωβρίου, προχώρησε η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.
Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία, που δραστηριοποιείται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, συμφώνησε με κορυφαίες τράπεζες σε μια νέα πιστωτική διευκόλυνση ύψους 675 εκατ. δολαρίων, που θα χρησιμοποιηθεί, μαζί με ρευστά διαθέσιμα, για την αποπληρωμή ενός δανείου ύψους 470 εκατ. δολαρίων και ομολόγων ύψους 250 εκατ. δολαρίων (αθροιστικά 720 εκατ. δολάρια).
Το δάνειο, σύμφωνα με την εταιρεία, συνήφθη με «κορυφαίες διεθνείς τράπεζες» και θα αποπληρωθεί σε διάστημα πέντε ετών με τριμηνιαίες πληρωμές, συν μία εφάπαξ καταβολή έπειτα από πέντε χρόνια, με επιτόκιο Libor συν 300 μονάδες βάσης. Το νέο δάνειο θα εξασφαλιστεί, μεταξύ άλλων, από την πρώτη υποθήκη σε έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου του στόλου της εταιρείας.
Επίσης μεταξύ των όρων της συμβάσης περιλαμβάνεται και η απαίτηση των δανειστών η εταιρεία να διαθέτει ένα ελάχιστο ταμειακό υπόλοιπο 50 εκατομμυρίων δολαρίων καθ' όλη τη διάρκεια ζωής της πιστωτικής διευκόλυνσης. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τόνι Λαουρίτζεν, έκανε λόγο για μια «μετασχηματιστική» κίνηση, που παρέχει στην εταιρεία μειωμένο κόστος χρέους συγκριτικά με την τρέχουσα και μια απλοποιημένη δομή χρέους.
Ο ίδιος σημείωσε ότι η εταιρεία έχει εξασφαλίσει μακροχρόνια συμβόλαια ναύλωσης με διεθνείς ενεργειακές εταιρείες, δημιουργώντας ταμιακές ροές που θα διοχετευθούν για να καλύψουν τις απαιτήσεις αποπληρωμής της πιστωτικής διευκόλυνσης δημιουργώντας αξία για τη μετοχή με την πάροδο του χρόνου.
Ως συνέπεια της αναχρηματοδότησης η Dynagas LNG βρίσκεται σε καλύτερη θέση για μελλοντικές πρωτοβουλίες ανάπτυξης καθώς οι παγκόσμιες αγορές υγροποιημένου φυσικού αερίου συνεχίζουν την ισχυρή ανάπτυξή τους, συμπλήρωσε ο κ. Λαουρίτζεν.
Επισημαίνεται ότι η Dynagas LNG Partners LP ελέγχει έναν στόλο από έξι LNG Carriers με συνολική ικανότητα μεταφοράς περίπου 914.000 κυβικών μέτρων.
Νέες παραγγελίες
Η Dynagas LNG δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια καθώς η ζήτηση για φυσικό αέριο αυξάνεται. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους 18 μήνες έχουν κατατεθεί συνολικά 100 νέες παραγγελίες για LNG carriers, από παλιούς, αλλά και από νέους παίκτες, ενώ μόνο το 2018 οι παραγγελίες που κατατέθηκαν τελικά έφτασαν τις 77. Τα πλοία αυτά θα κοστίσουν, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά των Clarksons, 12,7 δισ. δολάρια.
Όπως επισημαίνεται από τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο στον κόσμο, η κατακόρυφη άνοδος στις νέες παραγγελίες οφείλεται στο μεταβαλλόμενο παγκόσμιο ενεργειακό μίγμα, και τις θετικές μακροπρόθεσμες προοπτικές για τον τομέα ΥΦΑ. Στο παιχνίδι των νέων ναυπηγήσεων οι Έλληνες φαίνεται να είναι οι κυρίαρχοι. Μπορεί στον εν ενεργεία στόλο οι Ιάπωνες να ελέγχουν το 20% και οι Έλληνες το 16%, αλλά στο βιβλίο παραγγελιών το 42% αφορά ελληνικές παραγγελίες. Οι Clarksons αναφέρουν ότι ο παγκόσμιος στόλος LNG carriers ανέρχεται σήμερα σε 574 πλοία.
Τη διετία 2019 - 2020 θα αυξηθεί κατά 6,7% ετησίως κατά μέσο όρο. Η αύξηση του στόλου των LNG carriers αναμένεται να παραμείνει σχετικά σταθερή βραχυπρόθεσμα, σε 5,6% το 2019 και 6,9% το 2020 σε όρους δυναμικότητας, με τις παραδόσεις να φθάνουν φέτος τα 5,2 εκατ. κυβικά μέτρα και 6,8 εκατ. κυβικά μέτρα το 2020.
Όσον αφορά το μέλλον, οι Clarkons επισημαίνουν ότι τα νέα σχέδια που ανακοινώνονται διαρκώς οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα έχουμε σημαντική επέκταση του στόλου τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Όσον αφορά την ταυτότητα του στόλου, το 41% διαχειρίζεται από ανεξάρτητες εισηγμένες σε χρηματιστηριακές αγορές ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ το ποσοστό των πετρελαϊκών εταιρειών έχει μειωθεί αισθητά την τελευταία δεκαετία, από 32% το 2009 σε 14% το 2019