Στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα και στη διασύνδεση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα και στη διασύνδεση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Μιλώντας στο συνέδριο του Ινστιτούτου Ναυτιλιακής και Οικονομικής Συνεργασία, με θέμα «Ναυτιλία ειδικές εκπαιδεύσεις και απασχόληση» που πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Μουσείο στην Αθήνα, τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει συγκροτήσει νομοπαρασκευαστική επιτροπή που θα επεξεργαστεί ένα ολιστικό σχέδιο στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης με νέες ειδικότητες, διασύνδεση του πλοίου με την εταιρεία κι ανταλλαγή γνώσεων κι εμπειριών των ΑΕΝ με τα ναυτιλιακά τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον θαλάσσιο τουρισμό με την προώθηση νέων ειδικοτήτων κυβερνητών σκαφών αναψυχής.
«Θα δημιουργήσουμε ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προσέλκυση των σκαφών αναψυχής, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσουμε στις ΑΕΝ και τις προϋποθέσεις για εξειδικευμένα στελέχη στα σκάφη αναψυχής» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «είναι κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει στην πατρίδα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια».
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε επίσης στην ενεργοποίηση και λειτουργία του ΚΕΣΕΝ στη Μακεδονία, αλλά και στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο, με τη συνεργασία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Για το ελληνικό νηολόγιο είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας δρομολογεί ήδη ενέργειες προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό με μείωση της γραφειοκρατίας, ψηφιοποίηση των διαδικασιών για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες και ποιοτικότερες υπηρεσίες προς τα πλοία.
Τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι η πρώτη παγκόσμια ναυτική δύναμη, ελέγχοντας το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 53% της Ευρωπαϊκής, όμως από τα 4.936 ελληνόκτητα πλοία, μόνο τα 720 φέρουν την ελληνική σημαία.
Για το θέμα των λιμανιών σημείωσε ότι θα γίνει επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής για τα λιμάνια και διασύνδεσή της με την εθνική στρατηγική για τις μεταφορές. Για τα δέκα λιμάνια-ανώνυμες εταιρείες είπε ότι θα υπάρξει βέλτιστη αξιοποίηση για το καθένα ξεχωριστά, μετά από αξιολόγηση και μελέτη βιωσιμότητας, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Χ. Σημαντώνης, είπε ότι ο κλάδος της ναυτιλίας έχει εισέλθει σε μία περίοδο όπου τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι η ευρεία χρήση δεδομένων, η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση.
Τόνισε ότι τα «έξυπνα πλοία» είναι μία πραγματικότητα που επιτρέπει στις εταιρείες, μέσω της διασύνδεσης προηγμένων συστημάτων, να έχουν στη διάθεσή τους δεδομένα τα οποία όχι μόνο μπορούν να συλλέξουν, αλλά και να τα επεξεργαστούν. Ανέφερε ότι η νέα γενιά στελεχών της ναυτιλίας, εκτός από τις γνώσεις για τον κλάδο, χρειάζεται περαιτέρω να διαθέτει εύρος δεξιοτήτων - όπως διαχείριση ομάδων, διαχείριση κρίσεων, ηγεσία, επικοινωνία κλπ - προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγοράς και το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Επισήμανε, τέλος, την ανάγκη τα ναυτιλιακά ιδρύματα της χώρας να διαθέτουν ευελιξία, ώστε έγκαιρα να μπορούν να προσαρμόζουν τα προγράμματα σπουδών τους στις τελευταίες τάσεις κι εξελίξεις της ναυτιλιακής αγοράς και ταυτόχρονα να παρέχουν τη δυνατότητα απόκτησης πρακτικής γνώσης.
«Η διασύνδεση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με την ακαδημαϊκή κι εκπαιδευτική κοινότητα, με τρόπο συστηματικό, αποτελεί συνθήκη για μία σύγχρονη και ολοκληρωμένη ναυτιλιακή εκπαίδευση» δήλωσε ο κ. Σημαντώνης.
Πηγή: ΑΜΠΕ