Η γυναίκα που τα έβαλε με τους κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ, ανοίγοντας μία σειρά πολύκροτων υποθέσεων κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης και στρέβλωσης του ανταγωνισμού, θα συνεχίσει να δίνει τη μάχη της. Ο λόγος για την Μαργκρέτε Βεστάγκερ της Δανίας, που κατείχε τη θέση της Επιτρόπου Ανταγωνισμού στην Επιτροπή Γιούνκερ, ρόλο που διατηρεί και στη νέα Κομισιόν υπό την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Αποκτά όμως ακόμη έναν, αυτόν της υπεύθυνης για την Ψηφιακή Πολιτική.
Η γυναίκα που τα έβαλε με τους κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ, ανοίγοντας μία σειρά πολύκροτων υποθέσεων κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης και στρέβλωσης του ανταγωνισμού, θα συνεχίσει να δίνει τη μάχη της. Ο λόγος για την Μαργκρέτε Βεστάγκερ της Δανίας, που κατείχε τη θέση της Επιτρόπου Ανταγωνισμού στην Επιτροπή Γιούνκερ, ρόλο που διατηρεί και στη νέα Κομισιόν υπό την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Αποκτά όμως ακόμη έναν, αυτόν της υπεύθυνης για την Ψηφιακή Πολιτική.
Από τη θέση αυτή θα εποπτεύει μεταξύ άλλων τη στρατηγική της Ε.Ε. στην ανάπτυξη των δικτύων 5G και την κούρσα της απέναντι σε ΗΠΑ και Κίνα. Θα σχεδιάσει νέους κανόνες για τις τεχνολογικές πλατφόρμες και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Θα συνεχίσει δε τις μεγάλες έρευνες αντι-μονοπωλιακής πολιτικής. Να θυμίσουμε ότι έχει επιβάλλει σειρά προστίμων δισεκατομμυρίων ευρώ στη Google, ενώ υποχρέωσε την Apple να επιστρέψει 13 δισ. ευρώ στο ιρλανδικό κράτος ως μη καταβληθέντες φόρους.
Ήταν ένα από τα πλέον δυναμικά και προβεβλημένα στελέχη της προηγούμενης Κομισιόν, πυροδοτώντας συχνά την οργή των Αμερικανών και ειδικά του Ντόναλντ Τραμπ που απαντούσε στις αποφάσεις της μέσω καυστικών σχολίων στο Twitter.
Η ίδια βεβαίως τόνιζε πως δεν έχει στο στόχαστρο συγκεκριμένες ετιαρείες, αλλά στόχος της ήταν να προστατεύει τον ανταγωνισμό, την τήρηση των κανόνων και τους Ευρωπαίους καταναλωτές από καταχρηστικές πρακτικές. Δεν είναι όμως μόνο η αμερικανική πλευρά που έχει αντιδράσει έντονα σε αποφάσεις της.
Η Μαργρκέτε Βεστάγκερ είχε εξοργίσει Βερολίνο και Παρίσι όταν μπλόκαρε τη συμφωνία συγχώνευσης των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων Siemens- Alstom. Στόχος Γερμανών και Γάλλων ήταν να δημιουργήσουν έναν Ευρωπαίο πρωταθλητή, που θα μπορεί να ανταγωνιστεί ευθέως στην παγκόσμια σκηνή με τους κινεζικούς πρωταγωνιστές του χώρου. Για τις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του ευρώ ο στόχος αυτός ήταν πολύ σημαντικός σε συμβολικό και πρακτικό επίπεδο. Οι υπουργοί Οικονομικών των δύο χωρών είχαν μάλιστα διαμηνύσει τότε πως θα προτείνουν από κοινού προτάσεις αναθεώρησης των κανόνων ανταγωνισμού, ώστε αυτοί να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα.
naftemporiki.gr