Σταθερά τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης των ξένων τουριστών καταγράφουν για το 2019 τα ελληνικά ξενοδοχεία έναντι των ανταγωνιστών τους. Πρόκειται για μία επίδοση που έχει διάρκεια, καθώς και το 2018 οι Έλληνες ξενοδόχοι με τους υψηλούς ποιοτικούς δείκτες που πέτυχαν τα ξενοδοχεία τους βρέθηκαν στην κορυφή μεταξύ των συναδέλφων τους από άλλες χώρες.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σταθερά τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης των ξένων τουριστών καταγράφουν για το 2019 τα ελληνικά ξενοδοχεία έναντι των ανταγωνιστών τους. Πρόκειται για μία επίδοση που έχει διάρκεια, καθώς και το 2018 οι Έλληνες ξενοδόχοι με τους υψηλούς ποιοτικούς δείκτες που πέτυχαν τα ξενοδοχεία τους βρέθηκαν στην κορυφή μεταξύ των συναδέλφων τους από άλλες χώρες.
Η διάκριση αυτή είναι ιδιαίτερης αξίας, καθώς αποδεικνύει ότι το ελληνικό ξενοδοχείο είναι πολύ ανταγωνιστικό έναντι των ξενοδοχείων άλλων χωρών. Ειδικά μάλιστα σε δείκτες που εξαρτώνται απολύτως από το επίπεδο διαχείρισης της μονάδας, όπως π.χ. η καθαριότητα, η πρωτοκαθεδρία έναντι των ανταγωνιστών αποκτά μεγάλη σημασία. Την ικανοποίηση των πελατών των ξενοδοχείων καταγράφει ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) πελατών ξενοδοχείων, ο οποίος υπολογίζεται από τη ReviewPro®, εταιρεία που ειδικεύεται στη μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται για κάθε ξενοδοχείο μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents - διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές. Δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία. O δείκτης είναι ποιοτικός και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της εξέλιξης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ανταγωνισμός
Για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της ώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Κύπρο και την Τουρκία. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει το Insete Intelligence, τα στοιχεία που παρουσιάζονται για το 2018 βασίζονται σε 435 χιλ. αξιολογήσεις από πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και σε 1,6 εκατ. αξιολογήσεις από πελάτες ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Συνεπώς, ο δείκτης GRI® αποτυπώνει το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών.
Αναλυτικότερα, για τον Ιούλιο η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 87,7%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,7% και στην τρίτη η Κροατία με 85,3%. Ακολουθούν, η Ισπανία με 85,0% στην τέταρτη θέση και η Ιταλία στην πέμπτη με 84,5%. Η Τουρκία κατέγραψε γενικό δείκτη ικανοποίησης 82,6%, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 78,8%. Για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 η Ελλάδα έχει γενικό δείκτη ικανοποίησης 87,1%, η Κύπρος 85,5% η Κροατία 85,2% η Ισπανία 85%, η Ιταλία 84,1%, η Τουρκία 82,6% και η Γαλλία 79,6%.
Στο κριτήριο της καθαριότητας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με 90,7% και ακολουθούν η Κύπρος με 89,3% και η Ιταλία με 89,2%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 87,6% και ακολουθούν η Κροατία και η Τουρκία με 87,5% και 87,3% αντίστοιχα. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 82,9%. Αλλαγή εικόνας έχουμε στην κατηγορία φαγητού-ποτού, όπου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 87,7% και στη δεύτερη η Ελλάδα με 85,0%. Ακολουθούν η Τουρκία και η Ισπανία με 84,5% και 82,4% αντίστοιχα. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 82,2%.
Η Τουρκία καταλαμβάνει την πρώτη θέση στο κριτήριο της τοποθεσίας με υψηλό ποσοστό 90,4%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 88,7% και στην τρίτη η Ισπανία με 88,4%. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 87,6%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 87,2%. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ιταλία με 86,9% και η Κροατία με 86,4%. Ωστόσο, η Ελλάδα επανέρχεται την πρώτη θέση στο κριτήριο της εξυπηρέτησης, έναν πολύ σημαντικό τομέα, με ποσοστό 89,6%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 88,6%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 87,5%, στην τέταρτη η Ισπανία με 86,4% και στην πέμπτη η Ιταλία με 86,2%.
Η θέση της χώρας μας υποχωρεί από την κορυφή στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής όπου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 86,6% και ακολουθούν η Τουρκία με 86,4%. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση με 85,2%.
Επίσης στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,6%. Ακολουθούν η Ελλάδα και η Ιταλία με 84,3% και 83,7% αντίστοιχα. Τέλος, ως προς τη διασκέδαση, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 85,9% και ακολουθεί η Κύπρος με 81,5%, ενώ η Ελλάδα έρχεται 5η με 78,2%.