Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ανάδοχος για τα έργα στην 6η προβλήτα του ΟΛΘ ΑΕ. Το αργότερο στις αρχές Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, με προοπτική το πρότζεκτ να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023, επιτρέποντας τον ελλιμενισμό πλοίων κύριων γραμμών (mainliners) μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, χωρητικότητας μέχρι 18.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Αυτά γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Σ. Θεοφάνης.
Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο ανάδοχος για τα έργα στην 6η προβλήτα του ΟΛΘ ΑΕ. Το αργότερο στις αρχές Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, με προοπτική το πρότζεκτ να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023, επιτρέποντας τον ελλιμενισμό πλοίων κύριων γραμμών (mainliners) μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, χωρητικότητας μέχρι 18.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Αυτά γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Σωτήρης Θεοφάνης, στη διάρκεια των εγκαινίων του περιπτέρου της εταιρείας στην 84η ΔΕΘ, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Έχει πολύ μεγάλη σημασία για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για την κοινοπραξία μας, να ολοκληρωθούν πολύ σύντομα τα έργα, που θα δώσουν στο λιμάνι την πραγματική του θέση στη Βαλκανική και ευρύτερα τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη θέση ενός ουσιαστικού μεγάλου λιμενικού κέντρου. Ήδη προχθές υπογράφηκε με τη "Hill International NV- Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ" η σύμβαση για την τελική επικαιροποίηση της οριστικής μελέτης, τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού και το project management της 6ης προβλήτας. Αυτό είναι το πρώτο τελικό βήμα - γιατί ήδη υπάρχει ανεξάρτητος μηχανικός - για να προχωρήσουμε άμεσα στην προκήρυξη του διαγωνισμού και τη δημοπράτηση του έργου. Το έργο είναι εφικτό να τελειώσει σε τρία χρόνια, 36 μήνες, άρα στη χειρότερη περίπτωση θα ολοκληρωθεί το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Θα κάνουμε προσπάθεια να το έχουμε ολοκληρώσει το 2022, αλλά αυτό εξαρτάται και από διάφορους άλλους παράγοντες» σημείωσε ο κ. Θεοφάνης.
Γ. Πλακιωτάκης: Θα στηρίξουμε έμπρακτα την επένδυση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Την ικανοποίησή του για τη δρομολόγηση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΘ ΑΕ, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων τα 180 εκατ. αφορούν στις υποχρωτικές επενδύσεις), εξέφρασε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ έδωσε τη διαβεβαίωση ότι, στο μερίδιο που του αναλογεί, το υπουργείο θα στηρίξει έμπρακτα την επένδυση και θα απλουστεύσει και επιταχύνει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες.
Εγκαινιάζοντας το περίπτερο του ΟΛΘ, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ότι «τα 180 εκατ. ευρώ είναι οι υποχρεωτικές επενδύσεις, όμως ο ΟΛΘ θα προχωρήσει και σε επιπλέον επενδύσεις, και με αυτόν τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί λειτουργικά και θα καταστεί κόμβος εμπορευμάτων στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το υπουργείο θα στηρίξει έμπρακτα τη συγκεκριμένη επένδυση, πάντα μέσα στο πλαίσιο των διεθνών, ευρωπαϊκών και εθνικών κανόνων. Θα απλουστεύσουμε και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες που απαιτούνται» είπε.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι το υπουργείο προχωρά στην αναθεώρηση του λιμενικού συστήματος, τονίζοντας: «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο για το εθνικό λιμενικό σύστημα. Για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα προχωρήσουμε σε μελέτες αξιολόγησης βιωσιμότητας, για καθένα ξεχωριστά». Ειδικά για την πόλη σημείωσε ως «η Θεσσαλονίκη για χρόνια έχει στερηθεί μεγάλα έργα υποδομής, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω για ένα πράγμα, ότι για το λιμάνι της δεν θα περιμένει για πολύ. Το υπουργείο θα σταθεί αρωγός στην προσπάθειά σας και θέλουμε να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα οτι η Ελλάδα είναι χώρα φιλική προς τις επενδύσεις. Καλούμε τους επενδυτές να έρθουν να επενδύσουν στην πατρίδα μας και βεβαίως ως Πολιτεία δημιουργούμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις» τόνισε.
Υπενθυμίζεται ότι οι επενδύσεις των 300 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ αναλύονται ως εξής: τα 180 εκατ. αφορούν στις υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να γίνουν εντός επταετίας και τις οποίες η εταιρεία φιλοδοξεί να ολοκληρώσει σε τρία-τρεισίμισι χρόνια (130 εκατ. για έργα πολιτικού μηχανικού, 30 εκατ. για προμήθεια εξοπλισμού και 20 εκατ. για διάφορα έργα, μεταξύ των οποίων η στατική αναβάθμιση του κτηρίου του παλιού τελωνείου, ύψους επένδυσης 10 εκατ. ευρώ). Τα υπόλοιπα 120 εκατ., που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, αλλά όχι στο «πακέτο» των υποχρωτικών επενδύσεων, έχουν να κάνουν με άλλα δύο μεγάλα έργα, συν τον απαιτούμενο εξοπλισμό: την επέκταση και εκβάθυνση του κρηπιδώματος 24, του bulk terminal της ανατολικής πλευράς της 6ης προβλήτας (ύψος επένδυσης περίπου 80 εκατ. ευρώ) και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, έργο που μαζί με τον εξοπλισμό προϋπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ. «Οι υπόλοιπες επενδύσεις, των 120 εκατ., δεν έχουμε υποχρέωση να γίνουν αύριο, θα γίνουν όταν βρούμε λεφτά» είπε ο κ. Θεοφάνης.
Νωρίτερα σήμερα, το περίπτερο του ΟΛΘ επισκέφτηκε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, που ενημερώθηκε για την πορεία της εταιρείας και των έργων της και ιδιαίτερα των υποχρεωτικών επενδύσεων.
Πηγή: ΑΜΠΕ