Ένα δεξαμενόπλοιο της ρωσικής ναυτιλιακής εταιρείας Sovcomflot είναι το πρώτο που διέσχισε ολόκληρο το Βόρειο Πέρασμα στον Αρκτικό κύκλο (Northern Sea Route) χρησιμοποιώντας ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ένα δεξαμενόπλοιο της ρωσικής ναυτιλιακής εταιρείας Sovcomflot είναι το πρώτο που διέσχισε ολόκληρο το Βόρειο Πέρασμα στον Αρκτικό κύκλο (Northern Sea Route) χρησιμοποιώντας ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Στις 2 Σεπτεμβρίου, στις 08:20 ώρα Μόσχας, το «Korolev Prospect», το aframax δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου της Sovcomflot που χρησιμοποιεί ως καύσιμο LNG, ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα εμπορικό ταξίδι κατά μήκος της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας (NSR).
Για πρώτη φορά στην ιστορία της ναυσιπλοΐας, ένα δεξαμενόπλοιο μεγάλης μεταφορικής ικανότητας που χρησιμοποιεί ως καύσιμο LNG διέσχισε στο σύνολό του το NSR, τονίζει η Sovcomflot.
Το ταξίδι από το ακρωτήριο Zhelaniya έως το ακρωτήριο Dezhnev χρειάστηκε επτά ημέρες και έξι ώρες για να ολοκληρωθεί. Στη διάρκεια αυτή το δεξαμενόπλοιο κάλυψε την απόσταση των 2.118 ναυτικών μιλίων με μέση ταχύτητα 12,2 κόμβων.
Το πλοίο διέσχισε τη NSR στο πλαίσιο του εμπορικού ταξιδιού του από το λιμάνι του Μουρμάνσκ στην Κίνα, με φορτίο αργού πετρελαίου.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο πλοίο ελληνικών συμφερόντων που διέσχισε το NSR ήταν το Rainfrost του Ομίλου Λασκαρίδη το 2011, ενώ ακολούθησε λίγο αργότερα και η πρωτιά στα LNG Carriers του OB River της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου.