Με προίκα την αναρρίχησή του στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο στη διακίνηση containerships, ο ΟΛΠ θα καταθέσει σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και την ΕΣΑΛ το νέο ανανεωμένο master plan, προϊόν των συμβιβασμών που καταγράφηκαν το προηγούμενο διάστημα με τους φορείς της πόλης.
Από την έντυπη έκδοση
Με προίκα την αναρρίχησή του στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο στη διακίνηση containerships, ο ΟΛΠ θα καταθέσει σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και την ΕΣΑΛ το νέο ανανεωμένο master plan, προϊόν των συμβιβασμών που καταγράφηκαν το προηγούμενο διάστημα με τους φορείς της πόλης.
Η διοίκηση του ΟΛΠ, βλέπε Cosco, έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη, αφού στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 ο Πειραιάς, στο σύνολό του, ξεπέρασε στη σχετική κατάταξη των λιμανιών, το λιμάνι της Βαλένθια, κατακτώντας έτσι την πρώτη θέση στη Μεσόγειο, ενώ με βάση τις νέες επενδύσεις που περιλαμβάνει το master plan (τέταρτος προβλήτας) φιλοδοξεί να πιάσει και την τρίτη θέση σε όλη την Ευρώπη, πίσω από το Ρότερνταμ και το Αμβούργο.
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, το λιμάνι της Βαλένθια έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2019 διακινώντας 2.739.198 TEUs, έναντι 2.519.418 έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,72%. Σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μόνο η ΣΕΠ, δηλαδή οι δυο προβλήτες του Πειραιά που ανήκουν άμεσα στην Cosco Shipping Ports, διακίνησαν 2.569.900 TEUs, έναντι 2.075.500 το πρώτο εξάμηνο του 2018. Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, με τη συνδρομή και του προβλήτα Ι του Οργανισμού, ο Πειραιάς υποσκέλισε τη Βαλένθια, καθώς η συνολική διακίνηση containerships πλησιάζει τα 3 εκατ. TEUs στο πρώτο εξάμηνο του 2019.
Επισημαίνεται ότι το master plan του ΟΛΠ προβλέπει επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ και μεταξύ αυτών την κατασκευή τέταρτου προβλήτα, ενός εμπορικού κέντρου μικρότερης έκτασης στον επιβατηγό σταθμό της κρουαζιέρας, νέας αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ (ΠΕ01), κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων, ξενοδοχείων κ.λπ.