Το αργότερο αύριο Παρασκευή κατατίθεται στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προς έγκριση το νέο master plan του ΟΛΠ, το οποίο προβλέπει επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ καθώς περιλαμβάνεται και η κατασκευή τέταρτου προβλήτα. Αυτή τη φορά επανέρχεται αφού έχουν γίνει μια σειρά προσαρμογών σε κρίσιμα θέματα.Την ίδια στιγμή η διακίνηση containers από το λιμάνια του Πειραιά καταγράφει νέα ρεκόρ, ενώ μόνο οι δυο προβλήτες της ΣΕΠ έσπασαν το επτάμηνο του 2019 το φράγμα των 3 εκατ. teu. Αναλυτικά τα σχέδια και οι προσδοκίες.
Από την έντυπη έκδοση
Το αργότερο αύριο Παρασκευή κατατίθεται στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προς έγκριση το νέο master plan του ΟΛΠ, το οποίο προβλέπει επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ καθώς περιλαμβάνεται και η κατασκευή τέταρτου προβλήτα.
Την ίδια στιγμή η διακίνηση containers από το λιμάνια του Πειραιά καταγράφει νέα ρεκόρ, ενώ μόνο οι δυο προβλήτες της ΣΕΠ έσπασαν το επτάμηνο του 2019 το φράγμα των 3 εκατ. teu.
Τo master plan του ΟΛΠ που εξετάστηκε ενδελεχώς από την ΕΣΑΛ σε δυο προηγούμενες συνεδριάσεις και συνάντησε και αντιδράσεις, αυτή τη φορά επανέρχεται αφού έχουν γίνει μια σειρά προσαρμογών σε κρίσιμα θέματα.
Έτσι όπως έγινε γνωστό και από τις συναντήσεις που είχε πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης με τον δήμαρχο του Πειραιά Γιάννη Μόραλη, αλλά και εκπροσώπους φορέων, το νέο master plan δεν θα περιλαμβάνει σχέδια κατασκευής mall, αλλά ενός εμπορικού κέντρου μικρότερης έκτασης στον επιβατηγό σταθμό της κρουαζιέρας που θα απευθύνεται μόνο στους επιβάτες.
Επίσης δεν περιλαμβάνει σχέδια δημιουργίας υποδομών για επισκευές super yagcht, αλλά και άδειας ναυπηγείου (ζήτημα για το οποίο έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ) και στο οποίο θα ξαναέλθει εφόσον δικαιωθεί από το ΣτΕ.
Η επένδυση στο νέο προβλήτα που εντάσσεται στα ευρύτερα σχέδια της Cosco για να φτάσει η δυναμικότητα του λιμανιού αρχικά στα 7,2 εκατ. containers, ενώ μακροπρόθεσμα ο στόχος δείχνει να είναι τα 10 εκατ. teu, αναμένεται να φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται ότι στην τελευταία πριν από τις εκλογές συνεδρίασή της η ΕΣΑΛ αποφάσισε αναφορικά με το master plan του ΟΛΠ ότι αποδέχεται τις εξής πρόσθετες επενδύσεις:
Δεν αποδέχεται την πρόσθετη επένδυση που αφορά την κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (ΠΕ08), καθώς και τη χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.
Επιπλέον, η ΕΣΑΛ προτείνει τη μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης ΣΙΛΟ σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και η ΟΛΠ Α.Ε., όπως δήλωσε με επιστολή του προς τη Γεν. Γραμματεία ΛΛΠΝΕ ο δ/νων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε.
Αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων η Cosco Shipping Port ανακοίνωσε ότι η ΣΕΠ στο λιμάνι του Πειραιά διακίνησε το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 3,027 εκατ. teu καταγράφοντας μια άνοδο κατά 21,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Με τις επιδόσεις αυτές, όπως ήδη έχει γράψει η «Ν», ο Πειραιάς βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου και βάζει πλώρη για ακόμη ψηλότερα.