ΜΕΙΩΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 84%, σημείωσαν το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της Korean Air Lines Co., της πέμπτης σε μέγεθος αεροπορικής εταιρείας από πλευράς πωλήσεων της Ασίας, αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους των καυσίμων, σε συνδυασμό με την απεργία των πιλότων.
Τα καθαρά κέρδη τη τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου μειώθηκαν στα 31 δισ. ουόν (32 εκατ. δολ.) έναντι 198 δισ. ουόν, που είχε εμφανίσει την αντίστοιχη χρονική περίοδο, πριν από ένα χρόνο. Τα στοιχεία του τετάρτου τριμήνου προέκυψαν από την αφαίρεση των αποτελεσμάτων του εννεαμήνου, από τα στοιχεία στο σύνολο της χρήσης, τα οποία ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία, που εδρεύει στη Σεούλ. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 6,1%, φθάνοντας στο 1,98 τρισ. ουόν.
Η Korean Air, η Singapore Airlines Ltd. και άλλες αεροπορικές εταιρείες, επιβάλλουν προσαυξήσεις και περιορίζουν τις ανάγκες τους σε καύσιμα, προκειμένου να μειώσουν την επίδραση της υψηλότερης τιμής των καυσίμων για αεροσκάφη. Τα καύσιμα αποτέλεσαν για την Korean Air το 28% των συνολικών της εξόδων το εννεάμηνο του 2005. Η αεροπορική εταιρεία έχασε κατά πάσα πιθανότητα 50 δισ. ουόν σε πωλήσεις από την τριήμερη απεργία των πιλότων, σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης της Ν. Κορέας τον Δεκέμβριο.
Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας υποχώρησαν σήμερα 1,3% για να κλείσουν στα 29.650 ουόν η μία στη Σεούλ. Πέρυσι, σημείωσαν άνοδο 69% και είχαν την καλύτερη επίδοση μεταξύ των μετοχών των 12 αεροπορικών εταιρειών που απαρτίζουν τον Bloomberg Asia-Pacific Airline Index.
Τα καύσιμα των αεροσκαφών διαπραγματεύθηκαν κατά μέσον όρο στα 70,59 δολ. στη Σιγκαπούρη το τέταρτο τρίμηνο, έναντι 56,34 δολ. το βαρέλι την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2004, σύμφωνα με την Platts. Η τιμή των καυσίμων αεροσκαφών σημείωσε πέρυσι άνοδο 77%, φθάνοντας στα επίπεδα ρεκόρ των 85,355 δολ. το βαρέλι στις 8 Οκτωβρίου.
Το κόστος της Korean Air αυξάνεται περίπου 30 δισ. ουόν για κάθε δολάριο που αυξάνεται η τιμή των καυσίμων των αεροσκαφών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομικών αναλυτών.
Τα λειτουργικά κέρδη ή οι πωλήσεις μείον του κόστους των διοικητικών δαπανών και του κόστους των αγαθών που πουλήθηκαν, αυξήθηκαν περισσότερο από πέντε φορές, φθάνοντας στα 25,5 δισ. ουόν το τέταρτο τρίμηνο του 2005, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η απεργία των πιλότων της εταιρείας τον Δεκέμβριο, μείωσε τα κέρδη της. Η κυβέρνηση της χώρας στις 12 Δεκεμβρίου διέταξε του πιλότους να σταματήσουν την απεργία για να αποφευχθεί μεγαλύτερη ζημία στην οικονομία της χώρας.
Συνολικά η απεργία είχε ως αποτέλεσμα ζημίες 189 δισ. ουόν, για την οικονομία και θα συνεχιζόταν για μία εβδομάδα θα προκαλούσε ζημίες 533 δισ. ουόν.
Με την απεργία ματαιώθηκαν 723 πτήσεις, 98.000 άνθρωποι δεν πέταξαν και 7.130 τόνοι εμπορευμάτων δεν μεταφέρθηκαν τις τρεις ημέρες που διήρκεσε από τις 8 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας της Ν. Κορέας.