Βελτιωμένη εικόνα, με διατήρηση ωστόσο του αρνητικού προσήμου, εμφάνισε στα έσοδά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, η θυγατρική του ομίλου της Ahold Delhaize, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Βελτιωμένη εικόνα, με διατήρηση ωστόσο του αρνητικού προσήμου, εμφάνισε στα έσοδά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, η θυγατρική του ομίλου της Ahold Delhaize, το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο μητρικός όμιλος σε χθεσινή ανακοίνωσή του για την πορεία των μεγεθών το πρώτο εξάμηνο του 2019, στη γεωγραφική περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,1% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες στο 1,657 δισ. ευρώ.
Η ανοδική πορεία των εσόδων στη συγκεκριμένη ζώνη αποδίδεται κατ' αρχάς στη συγκυρία του εορτασμού του Πάσχα φέτος σε σχέση με πέρυσι, αλλά και στη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων με συνολικά 134 νέα σημεία, η πλειονότητα των οποίων αφορά τον τύπο convenience «καταστήματα της γειτονιάς» που λειτούργησαν στη Ρουμανία, τη Σερβία και την Ελλάδα.
Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, επισημαίνεται ότι «ενώ η Ρουμανία και η Τσεχική Δημοκρατία παρουσίασαν συγκρίσιμη αύξηση πωλήσεων σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο εξεταζόμενο διάστημα, η απόδοση των πωλήσεών μας στην Ελλάδα βελτιώθηκε το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, αλλά παραμένει αρνητική». Ταυτόχρονα σε άλλο σημείο σημειώνεται πως το περιθώριο κέρδους στην Ελλάδα παραμένει χαμηλό, ενώ γίνεται αναφορά και για υψηλό κόστος εργασίας στην εγχώρια αγορά.
Αισιοδοξία
Με γνώμονα την εκφρασμένη πρόθεση της διοίκησης της ΑΒ να καταστεί leader στην εγχώρια αγορά σε βάθος τριετίας, η βελτιωμένη επίδοση σε όρους αξίας πωλήσεων δημιουργεί αισιοδοξία για περαιτέρω ενδυνάμωση των εσόδων στο δεύτερο μισό του έτους.
Βαρόμετρο αποτελεί η εξασφάλιση της πιστότητας των καταναλωτών και προς τούτο δρομολογείται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους το λανσάρισμα της νέας «προσωποποιημένης» κάρτας για τους καταναλωτές. Επίσης δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη νέα καταναλωτική τάση για ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου, μέσω της διάθεσης νέας σειράς έτοιμων ζεστών γευμάτων.
Σε επενδυτικό επίπεδο, η αλυσίδα φέτος έχει προβλέψει κεφάλαια περίπου 60 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της δημιουργίας 46-50 νέων σημείων λιανικής, με επίκεντρο τις περιοχές της Αττικής, της Βόρειας και της νησιωτικής Ελλάδας. Από τα νέα σημεία, περίπου 35 θα αφορούν την κατηγορία των «καταστημάτων της γειτονιάς», τα οποία θα αναπτυχθούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης. Παράλληλα δρομολογούνται ανακαινίσεις σε καταστήματα του υφιστάμενου δικτύου.
Ο όμιλος
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του ισχυρού ομίλου Ahold Delhaize, το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 1,5%, στα 32,1 δισ. ευρώ, με τις καθαρές online πωλήσεις του να έχουν καταγράψει σημαντική ανάπτυξη της τάξεως του 22,1%. Ωστόσο τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 9,1%, στα 769 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή της Ahold Delhaize από τις αρχές του μήνα έχει χάσει σχεδόν 2%, παρά την επαναγορά ιδίων μετοχών ύψους 10,6 εκατ. ευρώ από τις 29 Ιουλίου.
Σημαντική πρόκληση για την Ahold Delhaize αποτέλεσε φέτος η απεργία διάρκειας 11 ημερών τον περασμένο Απρίλιο των εργαζόμενων στο δίκτυο Stop&Shop στις ΗΠΑ, οι συνέπειες της οποίας ωστόσο, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο CEO του ομίλου Frans Muller, αντισταθμίστηκαν από τις «υπεραποδόσεις» σε άλλες αλυσίδες του ομίλου που δραστηριοποιούνται επί αμερικανικού εδάφους, όπως η Food Lion. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το λειτουργικό περιθώριο του ομίλου προβλέπεται να είναι ελαφρώς χαμηλότερο φέτος από το 2018. Επιπλέον, η αύξηση των βασικών κερδών ανά μετοχή αναμένεται να είναι κάτω από το 10%, λόγω της επίδρασης της απεργίας. Τέλος, ο όμιλος διατηρεί τον στόχο του για ελεύθερη ταμειακή ροή ύψους περίπου 1,8 δισ. ευρώ για ολόκληρο το έτος.