ΚΕΡΔΗ εμφάνισε το τέταρτο τρίμηνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, Fiat SpA, μετά την απόφαση του ανώτατου εκτελεστικού της διευθυντή, Sergio Marchionne, να μειώσει τις θέσεις εργασίας, θέτοντας τέλος στις ζημίες για 17 συνεχόμενα τρίμηνα στο τμήμα αυτοκινήτων.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 38 εκατ. ευρώ (46 εκατ. δολ.) έναντι ζημιών 550 εκατ. ευρώ, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας που εδρεύει στο Τορίνο. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 7,5% φθάνοντας στα 13,1 δισ. ευρώ. Η Fiat Auto πραγματοποίησε λειτουργικά κέρδη 21 εκατ. ευρώ, καθώς οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 6,6%, φθάνοντας στα 6,2 δισ. ευρώ.
Ο Marchionne μείωσε το ήμισυ του εργατικού δυναμικού της εταιρείας στην Ιταλία, περιορίζοντας το κόστος περισσότερο από 500 εκατ. ευρώ. Επιτάχυνε την παραγωγή του ανανεωμένου Punto τον Σεπτέμβριο, αντιστρέφοντας τη μείωση του μεριδίου αγοράς. Η εταιρεία τον Αύγουστο ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ. ευρώ στο τμήμα των αυτοκινήτων της και να κατασκευάσει 20 νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια για να αυξήσει τις πωλήσεις και να αναζωογονήσει τα κέρδη.
Οι μετοχές της Fiat σημείωναν άνοδο 23 σεντς, ποσοστό 2,8%, φθάνοντας στα 8,38 ευρώ η μία και ήταν 0,6% υψηλότερα στις 11:34 π.μ. στο Μιλάνο. Φέτος, οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν σημειώσει άνοδο 11%.
Η Fiat είπε ότι έκλεισε το 2005 με μετρητά 7 δισ. ευρώ έναντι 6 δισ. ευρώ που είχε στα τέλη του 2004. Το τέταρτο τρίμηνο τα κέρδη της διαμορφώθηκαν χαμηλότερα των προβλέψεων των οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News και εκτιμούσαν ότι θα διαμορφωθούν στα 124 εκατ. ευρώ.
Για το σύνολο του έτους τα κέρδη της Fiat ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, χάρη στην καταβολή ποσού 1,5 δισ. ευρώ από την General Motors Corp., τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για να θέσει τέλος στην αποτυχημένη συνεργασία τους, καθώς και: 850 εκατ. δολ. από την πώληση μεριδίου στην Italenergia Bis SpA και 700 εκατ. δολ. από την πώληση νέων μετοχών για να αποπληρώσει τα 3 δισ. δολ. σε μετατρέψιμο δάνειο που πήρε από οκτώ τράπεζες.
Η Fiat επανέλαβε ότι επιθυμεί να εμφανίσει την τρέχουσα χρήση κέρδη 700 εκατ. ευρώ και 2 δισ. ευρώ το 2007. Η ρευστότητά της θα είναι θετική το 2006, σύμφωνα με τη διοίκησή της.
Η ηλικίας 107 ετών αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τον Σεπτέμβριο το Grande Punto, μία νέα έκδοση του καλύτερου σε πωλήσεις μοντέλου της και πούλησε από τότε 100.000 αυτοκίνητα. Το Grande Punto, αποτελεί το 20% των πωλήσεων αυτοκινήτων των εταιρείας.
Το μερίδιο της Fiat στην ιταλική αγορά μειώθηκε από τον Μάρτιο έως και τον Αύγουστο και μετά αυξήθηκε το τελευταίο τετράμηνο του 2005 μετά την παρουσίαση του νέου Punto, διατηρώντας το για το σύνολο του έτους αμετάβλητο στο 28%.
Πέρυσι το 6,5% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη ήταν Fiat, χαμηλότερο από το 7,4% που είχε. Η Fiat είπε στο παρελθόν θα θυσιάσει μερίδιο αγοράς για να αυξήσει τα κέρδη από το κάθε αυτοκίνητο, ενώ επεσήμανε ότι δεν περιμένει αύηηση των πωλήσεών της στην Ευρώπη φέτος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει φέτος να έχει μερίδιο αγορά στην ιταλικά αγορά περίπου 30%, σύμφωνα με δήλωση του Marchionne στις 26 Ιανουαρίου.