Την αντίθεσή της σε πρακτικές ή διαδικασίες που θα αντιστρατεύονται το δικαίωμα και το συγκριτικό πλεονέκτημα του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή, να επιλέγει όποιο συνεργείο ή εταιρεία επιθυμεί, προκειμένου να εκτελέσει εργασίες στο πλοίο στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, καθώς και σε τυχόν πρόσθετες επιβαρύνσεις ή ειδικές από τον ΟΛΠ χρεώσεις, εκφράζει η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ).
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Την αντίθεσή της σε πρακτικές ή διαδικασίες που θα αντιστρατεύονται το δικαίωμα και το συγκριτικό πλεονέκτημα του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή, να επιλέγει όποιο συνεργείο ή εταιρεία επιθυμεί, προκειμένου να εκτελέσει εργασίες στο πλοίο στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, καθώς και σε τυχόν πρόσθετες επιβαρύνσεις ή ειδικές από τον ΟΛΠ χρεώσεις, εκφράζει η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ).
Πρόκειται για τη δεύτερη σε σειρά αντίδραση φορέα της ναυτιλιακής και παραναυτιλιακής κοινότητας του Πειραιά, για την πρόθεση του ΟΛΠ να δημιουργήσει το δικό του μητρώο εταιρειών με τις οποίες θα συνεργάζεται για να παρέχει, σε πελάτες του, εργασίες ναυπηγοεπισκευής εντός της ΝΕΖ.
Η προκήρυξη που δημοσίευσε ο ΟΛΠ, αρχικά προκάλεσε κοινή αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Nαυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και της Ένωσης Μηχανουργών Βιοτεχνών Πειραιά (ΕΜΒΠ), που με έγγραφά τους προς τη «Ν», είχαν τονίσει, μεταξύ άλλων:
Η ΕΕΝΜΑ
Λίγες μέρες μετά, θέση σχετική με την πρόθεση του ΟΛΠ να δημιουργήσει μητρώο, έλαβε και η ΕΕΝΜΑ. Σε επιστολή της προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ capt. Fu, επισημαίνει τα εξής:
Όσον αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη συγκρότηση μητρώου εταιρειών που εξέδωσε η ΟΛΠ ΑΕ (21-6-19) περαιτέρω αναφέρει:
Ο ΟΛΠ
Σημειώνεται ότι στην προκήρυξή του ο ΟΛΠ μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ο ΟΛΠ, ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, για λογαριασμό των πελατών του θα χρησιμοποιήσει την επαγγελματική εμπειρία, τη γνώση, τις ικανότητες και τη δυνατότητα που διαθέτει, προκειμένου να επιλέξει, να ορίσει και να αναθέσει σε τοπικά συνεργεία, εταιρείες και προμηθευτές επισκευής πλοίων την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών και υπηρεσιών προς τους πελάτες». Όπως εξηγεί, αυτό θα γίνει μέσω της δημιουργίας ενός Μητρώου Εγκεκριμένων Εργολάβων, μέσω μίας δίκαιης και διαφανούς διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής για την παροχή εργασιών και υπηρεσιών αναφορικά με την επισκευή πλοίων στους πελάτες του ΟΛΠ.
Ωστόσο, αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου αντιδρούν και οι φορείς της ναυπηγοεπισκευής, οι οποίοι θεωρούν ότι βάσει του νόμου της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, το ίδιο το λιμάνι δεν μπορεί να δίνει άδειες εργασίας, παρά μόνο να κάνει τη διαχείριση του χώρου.