Ο Αμερικανός πρόεδρος πρόσφατα απείλησε με επιβολή δασμών τη Γαλλία, εξαιτίας των σχεδίων της να επιβάλλει ειδικό φόρο σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Amazon, η Google, η Apple και το Facebook. Ωστόσο η Γαλλία δεν είναι η μόνη χώρα, που προωθεί τον λεγόμενο ψηφιακό φόρο και εάν η αμερικανική κυβέρνηση λάβει δράση δεν είναι μόνο εναντίον της.
Ο Αμερικανός πρόεδρος πρόσφατα απείλησε με επιβολή δασμών τη Γαλλία, εξαιτίας των σχεδίων της να επιβάλλει ειδικό φόρο σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Amazon, η Google, η Apple και το Facebook.
To σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει την επιβολή φόρου 3% σε εταιρείες με παγκόσμια ετήσια έσοδα ύψους τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ από ψηφιακές δραστηριότητες και εφόσον σε αυτά περιλαμβάνονται έσοδα 25 εκατ. ευρώ από δραστηριότητες στη Γαλλία.
Ωστόσο η Γαλλία δεν είναι η μόνη χώρα, που προωθεί τον λεγόμενο ψηφιακό φόρο και εάν η αμερικανική κυβέρνηση λάβει δράση δεν είναι μόνο εναντίον της. Ακολουθεί η λίστα των χωρών με σχετικά σχέδια.
Βρετανία
Το Λονδίνο πρότεινε για πρώτη φορά το δικό του ψηφιακό φόρο τον περασμένο Οκτώβριο και παρουσίασε μία αναθεωρημένη εκδοχή τον περασμένο μήνα. Στοχεύει σε τρία είδη πολυεθνικών: πλατφόρμες σόσιαλ μίντι, μηχανές διαδικτυακής αναζήτησης και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Προτείνει φόρο 2% για εταιρείες με έσοδα 500 εκατ. στερλινών παγκοσμίως και τουλάχιστον 25 εκατ. στερλινών στη Βρετανία.
Ιταλία
Υιοθέτησε ψηφιακό φόρο 3% στο πλαίσιο του προϋπολογισμού 2019. Αφορά ψηφιακές διαφημίσεις και πλατφόρμες που επιτρέπουν στους χρήστες να αγοράζουν και να πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες όπως και τη μεταφορά δεδομένων σε άλλη πλατφόρμα. Με άλλα λόγια βάζει στο στόχαστρο τις Google, Facebook, Amazon.
Ισπανία
Το Φεβρουάριο η ισπανική Βουλή απέρρψε νομοσχέδιο για επιβολή ψηφιακού φόρου 3%, γνωστού στη χώρα ως «φόρου Google». Αφορούσε εταιρείες με παγκόσμιο τζίρο 750 εκατ. ευρώ και έσοδα 3 εκατ. ευρώ στην Ισπανία. Δεν αποκλείεται η κυβέρνηση στο κοντινό μέλλον να επαναφέρει το νομοσχέδιο με τροποποιήσεις.
Αυστρία
Οι προσπάθειες της Αυστρίας να επιβάλλει ψηφιακό φόρο εστιάζουν στις online διαφημίσεις. Τον Σεπτέμβριο θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή για έναν φόρο 5%.
Πηγές: CNBC, Reuters