Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2019 10:16

Κίνηση στα containerships δρομολογεί η Costamare

Έτοιμη για νέες επενδύσεις στον τομέα των containerships εμφανίζεται η Costamare, η οποία στο εξάμηνο του 2019 πέτυχε να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία της. 

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Έτοιμη για νέες επενδύσεις στον τομέα των containerships εμφανίζεται η Costamare, η οποία στο εξάμηνο του 2019 πέτυχε να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία της. 

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων οικογένειας Κωνσταντακόπουλου πέτυχε εξαιρετικές ναυλώσεις για τα πλοία της, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει καθαρά προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 26,2 εκατ. δολ. ή 0,23 δολ. ανά μετοχή στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, από 10,46 εκατ. δολάρια το περσινό αντίστοιχο διάστημα. Σε επίπεδο εξαμήνου τα καθαρά προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 39,8 εκατ. δολάρια, ή 0,35 δολ. ανά μετοχή, έναντι των 23,8 εκατ. δολαρίων που είχε καταγράψει το α' εξάμηνο του 2018. 

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Γρηγόρης Ζήκος στο conference call για τα οικονομικά αποτελέσματα της Costamare, στην ελληνική ναυτιλιακή, που είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά, κοιτάζουν αυτήν τη περίοδο για νέες επενδύσεις. 

Επίσης ο ίδιος σχολίασε ότι αυτή την περίοδο ο συγκεκριμένος κλάδος έχει λιγότερο ανταγωνισμό σε σχέση με το παρελθόν αναφορικά με το επενδυτικό κομμάτι. «Πρέπει να πω ότι συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζουμε είτε σε επίπεδο νεότευκτων πλοίων είτε στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, σήμερα είναι πολύ μικρότερος», σημείωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε ότι σήμερα υπάρχουν λιγότεροι πλοιοκτήτες που έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση με την οποία θα χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις στον συγκεκριμένο τύπο πλοίων.

Σύμφωνα μάλιστα με τον Μπεν Νόλαν, αναλυτή της Stifel, σε μια περίοδο που οι νέες ναυπηγήσεις πλοίων είναι σε χαμηλά επίπεδα, αναμένουμε κίνηση το επόμενο διάστημα. Σχολίασε επίσης ότι η Costamare είναι πολύ καλά «τοποθετημένη», ώστε αν γίνουν κινήσεις να δώσει εκείνη τα πλοία στην αγορά. 

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ήδη υπό ναυπήγηση πέντε πλοία, τα οποία είναι ναυλωμένα ήδη στη Yang Ming, ενώ παράλληλα έχει καταγράψει τουλάχιστον 10 αγοραπωλησίες στη secondhand market την τελευταία διετία. 

Μεταξύ άλλων ο κ. Ζήκος δήλωσε ότι: «Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η εταιρεία παρουσίασε κέρδη. Τα καθαρά της έσοδα αλλά και τα κέρδη ανά μετοχή υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο». 

Όσον αφορά την αγορά οι τιμές των ναύλων για τα μεγάλα containerships βελτιώθηκαν περαιτέρω, καθώς ενισχύθηκαν και από τη μείωση προσφοράς λόγω των εργασιών που πραγματοποιούνται για τον εξοπλισμό των πλοίων με scrubbers. «Συνολικά έχουμε ναυλώσει 18 containerships κατά τους τελευταίους μήνες, καθώς επωφεληθήκαμε από τη βελτίωση της αγοράς των μεγάλων πλοίων». 

Εγκατάσταση scrubbers
Εν όψει του νέου κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που προβλέπει τη χρήση ναυτιλιακών καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% από την 1η Ιανουαρίου 2020, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε προγραμματισμό προκειμένου να εγκαταστήσει scrubbers, συστήματα δηλαδή που καθαρίζουν τις εκπομπές ρύπων από το θείο, σε 15 πλοία της. Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Ζήκο από το προηγούμενο τρίμηνο η Costamare δεν έχει δεχθεί άλλο αίτημα από ναυλωτές για τοποθέτηση scrubber στα πλοία της. 

Τα 15 πλοία στα οποία θα εγκαταστήσει scrubber αφορούν πέντε νεότευκτα που είναι ναυλωμένα από τη Yang Ming, πέντε από την MSC και ακόμα πέντε από την Evergreen. Και τα 15 είναι μεγάλα πλοία και είναι ναυλωμένα για μεγάλη περίοδο. 

Αναχρηματοδότηση
Η Costamare παράλληλα το διάστημα αυτό πέτυχε την αναχρηματοδότηση δανείων συνολικού ύψους 460 εκατ. δολαρίων, καθώς και την ολική χρηματοδότηση για την εγκατάσταση scrubbers σε πέντε πλοία της.

Ειδικότερα, συμφώνησε για την αναχρηματοδότηση 227 εκατ. δολαρίων, μέχρι το 2025, ενώ αρχικά είχαν ημερομηνία λήξης το 2020. Ακόμα 120 εκατ. δολάρια αφορούν δύο deals για sale and lease back που έληγαν το 2024 και επεκτάθηκαν μέχρι το 2027, καθώς και ακόμα 58 εκατ. δολ. που από το 2024 επεκτάθηκαν για το 2026.