Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 13 Ιουλίου 2019 09:21

Η «κούρσα» επιβίωσης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

Αντιμέτωπη με προκλήσεις που ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να ελέγξει βρίσκεται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται πιέσεις εδώ και μήνες και καλούνται να βρουν απαντήσεις στα προβλήματα που απειλούν το μέλλον των παραδοσιακών «παικτών» του κλάδου. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων «φρενάρουν» από την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, την κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων, τις δραματικές αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο, εν μέρει εξαιτίας της κλιματικής κρίσης, αλλά και εξαιτίας της «εισβολής» των νέων παικτών από τον χώρο της τεχνολογίας. Σε αυτή την ανελέητη «κούρσα» θα υπάρξουν νικητές, αλλά και πολλοί ηττημένοι.

Αντιμέτωπη με προκλήσεις που ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να ελέγξει βρίσκεται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται πιέσεις εδώ και μήνες και τα διευθυντικά στελέχη καλούνται να βρουν απαντήσεις στα προβλήματα που απειλούν το μέλλον των παραδοσιακών «παικτών» του κλάδου.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων υπονομεύονται από την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, την κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων, τις δραματικές αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο, εν μέρει εξαιτίας της κλιματικής κρίσης, αλλά και της «εισβολής» των νέων παικτών από τον χώρο της τεχνολογίας. Τα κέρδη εξανεμίζονται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταργούν θέσεις εργασίας και επενδύουν μεγάλα ποσά σε νέες τεχνολογίες, κάνοντας στροφή μακριά από το ντίζελ και τις παραδοσιακές, ρυπογόνες μορφές καυσίμων. 

Eκείνες οι εταιρείες αυτοκινήτων που θα καταφέρουν να ξεπεράσουν την «καταιγίδα» και έχουν περισσότερο ρευστό να επενδύσουν στην αναγκαία τεχνολογία ώστε να αντεπεξέλθουν στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης θα είναι κι εκείνες που θα καταφέρουν να επιβιώσουν. «Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, γι' αυτό και υπάρχουν πιέσεις στην παραγωγή και την απασχόληση, διότι η τεχνολογία αλλάζει», δηλώνει στο CNN Business ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Χάκετ.

Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας -της δεύτερης μεγαλύτερης στον κόσμο- βάζει φρένο στις πωλήσεις οχημάτων. Η κινεζική Geely ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα βουτιά 40% των καθαρών κερδών στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Μόνο τον Ιούνιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Geely σημείωσαν πτώση 29%. Η επιβράδυνση του κινεζικού δράκου επισκιάζει και τους μεγάλους παίκτες του κλάδου αυτοκινήτων. Η Ford πούλησε 22% λιγότερα οχήματα στην Κίνα στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ και οι πωλήσεις της General Motors στην κινεζική αγορά ήταν μειωμένες 12%. Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου -μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο- συρρικνώθηκε για πρώτη φορά το 2018 ενώ και φέτος οι πωλήσεις υποχωρούν, εξαιτίας της αδύναμης ανάπτυξης, του εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ και τις νέες, πιο αυστηρές προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων. Οι αναλυτές της LMC Automotive προβλέπουν 5% συρρίκνωση στις πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα φέτος, έπειτα από πτώση 3% του 2018. 

Σε δεινή θέση βρίσκονται και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. BMW, Volkswagen και Daimler, στην οποία ανήκει η Mercedes-Benz, έχουν σημαντικές δραστηριότητες στην Κίνα, ενώ βρίσκονται αντιμέτωπες και με αδύναμη ανάπτυξη στην Ευρώπη, σε μια εποχή που προσπαθούν να αφήσουν πίσω τους το σκάνδαλο Dieselgate και να αντεπεξέλθουν στους νέους στόχους για τις εκπομπές ρύπων.

naftemporiki.gr