ΣΧΕΔΙΑ να φέρει τα φώτα της Times Square της Ν. Υόρκης στη Σαγκάη, κάνει η μεγαλύτερη εισηγμένη στο εξωτερικό διαφημιστική εταιρεία της Κίνας, Focus Media Holdings Ltd.
Η εισηγμένη στο Nasdaq της Ν. Υόρκης εταιρεία, της οποίας οι μετοχές σημείωσαν υπερτριπλάσια άνοδο από τον Ιούλιο, επιθυμεί να τοποθετήσει γιγαντιαίες οθόνες εκπομπής φωτός στη Σαγκάη, παρόμοιες με αυτές της Ν. Υόρκης, σύμφωνα με τον ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή, Jason Jiang, σε συνέντευξη που παραχώρησε στις 9 Φεβρουαρίου.
Οι τεράστιες οθόνες βίντεο, σε τουλάχιστον 15 κτίρια, θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό με την Clear Channel Outdoor Holdings Inc. και την JC Decaux SA, τη μεγαλύτερη εταιρεία υπαίθριων διαφημίσεων στον κόσμο, σε μια αγορά ύψους 39 δισ. δολαρίων. Οι λιανικές πωλήσεις στην πιο πολυπληθή χώρα στον κόσμο, αυξήθηκαν 12,5% πέρυσι, καθώς η αύξηση των εισοδημάτων, ενθαρρύνει τον κόσμο να δαπανήσουν περισσότερα για αυτοκίνητα, σπίτια και τρόφιμα.
«Γνωρίζω την κινεζική αγορά καλύτερα από ό,τι τη γνωρίζουν οι ξένες διαφημιστικές εταιρείες», είπε ο Jiang, 33 ετών, ο οποίος άρχισε να γράφει διαφημίσεις μετά την αποφοίτησή του από το East Normal University, στην κινεζική λογοτεχνία, συμπληρώνοντας: «Η διεθνής επιτυχία δεν σημαίνει οπωσδήποτε και επιτυχία στην Κίνα».
Η χρηματιστηριακή αξία της Focus Media, που ιδρύθηκε από τον Jiang το 2003, έχει αυξηθεί στα 2,2 δισ. δολ., μετά την απόκτηση μεριδίου 98% των διαφημίσεων στις οθόνες βίντεο που τοποθετούνται στα ασανσέρ. Ο Jiang πρέπει να διατηρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας για να στηρίξει την τιμή της μετοχής της η οποία είναι 47 φορές τα κέρδη του 2006, που προβλέπει να εμφανίσει η Piper Jaffray & Co.
Οι μετοχές της εταιρείας έκλεισαν στα 53 δολ. στις 10 Φεβρουαρίου ή περισσότερο του τριπλάσιου των 17 δολ., τιμή στην οποία διατέθηκαν τον Ιούλιο. Η Piper Jaffray, αύξησε τον στόχο τιμής της μετοχής της εταιρείας στα 63 δολ. από τα 40 δολ., την εβδομάδα που πέρασε, αυξάνοντας την πρόβλεψη των κερδών ανά μετοχή το 2006, στο 1,12 δολάρια.
Η Goldman Sachs Group Inc., η οποία κατέχει μετοχές στην Focus Media, εκτιμούσε στις 22 Δεκεμβρίου ότι θα εμφανίσει διπλάσια κέρδη στα 49,3 εκατ. δολ. το 2006, από 23 εκατ. δολ., πέρυσι και έναντι 370.000 δολ., που είχε εμφανίσει το 2004.