Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2006 08:36

Vodafone: Δεν αποδίδουν οι επενδύσεις σε TV και βίντεο λένε οι μέτοχοι

ΟΙ επενδύσεις στην τηλεόραση και στις υπηρεσίες βίντεο, δεν έχουν απόδοση, εκτιμούν οι μέτοχοι των Vodafone Group Plc και Τ-Mobile International AG, των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κινητής τηλεφωνίας της Ευρώπης.

«Δεν έχω πεισθεί ότι η τηλεόραση θα οδηγήσει τα μεγάλα έσοδα», ανέφερε ο Ralf Oberbannscheidt, διαχειριστής κεφαλαίων του DWS της Deutsche Bank AG στη Φραγκφούρτη, ο οποίος διαχειρίζεται 144 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της Vodafone και της Deutsche Telekom, συμπληρώνοντας: «Το πρόβλημα είναι ότι οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να κάνουν φτηνά τηλέφωνα και δεν περιμένουν οι τιμές να αυξηθούν περισσότερο».

Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Vodafone, του σκέλους T-Mobile της Deutsche Telecom AG και της France Telecom SA δαπάνησαν συνολικά πλέον των 100 δισ. ευρώ (120 δισ. δολ.) το 2000 σε άδειες για την παροχή υπηρεσιών τρίτης γενιάς. Η Vodafone είχε μόλις 8 εκατ. πελάτες 3G μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου, μηδαμινός αριθμός στους συνολικά 179,3 εκατ. συνδρομητές που έχει διεθνώς.

Οι επικεφαλής των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου του Arun Sarin της Vodafone, το Rene Obermann της T-Mobile, του Jorma Ollila της Nokya Oyj και του Steve Ballmer της Microsoft Corp., θα συναντηθούν στη Βαρκελώνη αυτήν την εβδομάδα κατά την ετήσια σύσκεψη 3GSM, για να βρουν τους τρόπους που θα τονώσουν τις πωλήσεις με τις νέες ασύρματες υπηρεσίες.

Ο δείκτης Telecommunication Services είχε τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ του Bloomberg European 500 Index πέρυσι, χάνοντας συνολικά ποσοστό 7,6%. Την ίδια χρονική περίοδο οι μετοχές της Vodafone σημείωσαν απώλειες 13% και της Deutsche Telekom, υποχώρησαν 18%.

Οι περισσότεροι καταναλωτές βρίσκουν ότι οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας γίνονται πιο πολύπλοκες και δεν αγοράζουν ή χρησιμοποιούν υπηρεσίες τρίτης γενιάς ή κινητά τηλέφωνα 3G, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας YouGov στο Λονδίνο.

Η έρευνα της YouGov μεταξύ 2.000 Βρετανών καταναλωτών, έδειξε ότι το 79% πιστεύει ότι οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας γίνονται πολύπλοκες και το 73% των χρηστών κινητών τρίτης γενιάς πως χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες 3G, όπως τηλεόραση, κατέβασμα μουσικής και βιντεοκλήσεις, λιγότερο. Μόνο το 8% των καταναλωτών σχεδίαζε να αναβαθμίσει το κινητό του με ένα τηλέφωνο 3G, τον μήνα που πέρασε, σύμφωνα με την έρευνα.