Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχναία είναι μεταξύ εκείνων, που ανησυχούν περισσότερο για ένα no deal Βrexit, δηλαδή για μία έξοδο της Βρετανίας χωρίς συμφωνία με την Ε.Ε.. Και τούτο γιατί θα άφηνε τα βρετανικά εργοστάσια να περιμένουν σημαντικά εξαρτήματα από άλλες χώρες της Ένωσης με πιθανές μεγάλες καθυστερήσεις και φυσικά με την επιβάρυνση των δασμών.
Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχναία είναι μεταξύ εκείνων, που ανησυχούν περισσότερο για ένα no deal Βrexit, δηλαδή για μία έξοδο της Βρετανίας χωρίς συμφωνία με την Ε.Ε.. Και τούτο γιατί θα άφηνε τα βρετανικά εργοστάσια να περιμένουν σημαντικά εξαρτήματα από άλλες χώρες της Ένωσης με πιθανές μεγάλες καθυστερήσεις και φυσικά με την επιβάρυνση των δασμών.
Πόσο λοιπόν θα στοίχιζε στη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτου το δυσμενές αυτό σενάριο; Περίπου 50.000 στερλίνες το λεπτό ή 70 εκατ. στερλίνες την ημέρα, όπως υπολογίζει η ένωση Society of Motor Manufacturers and Traders, σε ανακοίνωση, που εξέδωσε σήμερα.
Με τον Μπόρις Τζόνσον να είναι το μεγάλο φαβορί για τη διαδοχή της Τερέζα Μέι, οι πιθανότητες του σεναρίου αυτού έχουν αυξηθεί. Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών έχει επανειλημμένα δεσμευθεί να βγάλει τη χώρα από την κοινότητα έως τις 31 Οκτωβρίου με ή χωρίς συμφωνία. Αν και υποστηρίζει ότι στόχος του είναι η συμφωνία, τα όσα ζητεί είναι πολύ μακριά από αυτά, που έχει συμφωνήσει η Μέι με τους 27.
Το σενάριο του no deal θέτει υπό ισχυρή πίεση και τη στερλίνα, με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι θα υποτιμηθεί σε χαμηλά δύο ετών έναντι του ευρώ.
naftemporiki.gr