Ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας μιλώντας, σήμερα, στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας για την κατασκευή του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το έργο έχει χαρακτηρισθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως άμεσης προτεραιότητας.
«Με την κατασκευή του, η χώρα μας μετατρέπεται σε ενεργειακό δίαυλο μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία, τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας μέσω της Τουρκίας, στην Ιταλία και τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές», πρόσθεσε ο κ. Σιούφας.
Η κατασκευή του Ελληνο-Ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου αποτελεί, ουσιαστικά, επέκταση του Ελληνο-Τουρκικού αγωγού. Επισημαίνεται, ότι το έργο αποτελεί έναν από τους 5 άξονες προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Ενέργειας, καθώς η μεταφορά φυσικού αερίου από τις ενεργειακές πηγές της Ανατολής προς την Ευρώπη είναι στρατηγική επιδίωξη της Ε.Ε.
Στην κατασκευή του αγωγού θα συμμετέχουν η ΔΕΠΑ Α.Ε. και η Ιταλική εταιρεία ενέργειας Edison. Μέσω της Ελλάδας, ο αγωγός προβλέπεται να μεταφέρει 8 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου προς την Ιταλία με δυνατότητα περαιτέρω διεύρυνσης της χωρητικότητάς του. Η διαμετακόμιση του αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα φθάνει στη Νέα Μεσημβρία μέσω του υπάρχοντος ελληνικού δικτύου. Από εκεί θα κατασκευαστεί αγωγός με διάμετρο 36" και μήκος περίπου 300 χλμ., ο οποίος θα μεταφέρει το αέριο στο Σταυρολιμένα.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός, μήκους 212 χλμ. και διαμέτρου 32", θα μεταφέρει το αέριο στο Οτράντο της Ιταλίας. Η κατασκευή και η εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου θα γίνει από την εταιρεία Poseidon, που θα ιδρυθεί με ίσα ποσοστά συμμετοχής από τη ΔΕΠΑ και την Edison. Οι επενδύσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. για την κατασκευή όλου του τμήματος από την Κομοτηνή έως τη Δυτική Θεσπρωτία θα ανέλθουν σε 600 εκ. ευρώ, ενώ το επενδυτικό κόστος του υποθαλάσσιου αγωγού, που θα κατασκευάσουν από κοινού η ΔΕΠΑ και η Edison, μέσω της εταιρείας Poseidon εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2009.