Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019 11:57

Στρατηγικές συμμαχίες ΟΛΘ σε Βαλκάνια και ΝΑ Ευρώπη

Η ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών σε Βαλκάνια και Νοτιοανατολική Ευρώπη, μέσω επενδύσεων και συμμετοχών σε επενδύσεις όπως dry ports (εμπορευματικοί σταθμοί) με παράλληλη ανάπτυξη του ΣΕΜΠΟ και ανάδειξη του ΟΛΘ σε μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, κέντρο καινοτομίας και τεχνολογικά προηγμένων λύσεων στην εφοδιαστική και τις μεταφορές, αλλά και η διάχυση των οικονομικών οφελών στην τοπική κοινωνία και οικονομία πρωταγωνιστούν στη στρατηγική για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εφεξής, όπως τονίστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό των πρώτων 15 μηνών λειτουργίας του ΟΛΘ υπό ιδιωτικό μάνατζμεντ.

Από την έντυπη έκδοση 

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected] 

Η ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών σε Βαλκάνια και Νοτιοανατολική Ευρώπη, μέσω επενδύσεων και συμμετοχών σε επενδύσεις όπως dry ports (εμπορευματικοί σταθμοί) με παράλληλη ανάπτυξη του ΣΕΜΠΟ και ανάδειξη του ΟΛΘ σε μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, κέντρο καινοτομίας και τεχνολογικά προηγμένων λύσεων στην εφοδιαστική και τις μεταφορές, αλλά και η διάχυση των οικονομικών οφελών στην τοπική κοινωνία και οικονομία πρωταγωνιστούν στη στρατηγική για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εφεξής, όπως τονίστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό των πρώτων 15 μηνών λειτουργίας του ΟΛΘ υπό ιδιωτικό μάνατζμεντ.

Επενδύσεις 50 εκατ.
Στην κατεύθυνση αυτή, όπως τονίστηκε, μέσα σε 33 μήνες από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ, ενώ με στόχο την τάχιστη δυνατή υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων και δη της επέκτασης του 6ου προβλήτα και του ΣΕΜΠΟ και της δημιουργίας dry ports σε γειτονικές βαλκανικές χώρες, ο μέχρι σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σωτήρης Θεοφάνης αναλαμβάνει καθήκοντα εκτελεστικού προέδρου με ατζέντα την ανάπτυξη του λιμανιού και ο Ιταλός Φράνκο Κούπολο τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου με καθήκοντα την καθημερινή λειτουργία του λιμανιού.

Όσον αφορά, δε, τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ο κ. Θεοφάνης έκανε λόγο για δυσκολίες ωρίμανσης, αποδίδοντας ευθύνες στην πλευρά του ελληνικού Δημοσίου, για το οποίο εξέφρασε την άποψη ότι αποδείχτηκε ανέτοιμο για την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος. 

Πάντως, εξέφρασε αισιοδοξία -βάσει επαφών που είχε πρόσφατα με την Εγνατία Οδό Α.Ε.- ότι η νέα οδική σύνδεση του λιμανιού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την ολοκλήρωση των επενδύσεων στον 6ο προβλήτα στα τέλη 2022, αρχές 2023 και εξέφρασε την ελπίδα να έχει γίνει το ίδιο και με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού.

Ανακοινώσεις εντός της χρονιάς αναμένεται να γίνουν, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Θεοφάνη, αφενός για τη δημιουργία dry ports στη Βουλγαρία, στη Βόρεια Μακεδονία και στη Σερβία, όπως επίσης σύντομα αναμένονται ανακοινώσεις και για τον τομέα της κρουαζιέρας, για τον οποίον επισημάνθηκε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. εστιάζει σε στοχευμένες κρουαζιέρες, με μικρότερα πλοία και όχι να μπει σε ανταγωνισμό με μεγάλα λιμάνια. Παράλληλα, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «η ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, η αναδιοργάνωση του επιπέδου εξυπηρέτησης, η ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης των επιδόσεων, η δημιουργία κέντρων κόστους για να είναι το λιμάνι ανταγωνιστικό αλλά και η τεχνολογική πρωτοπορία του λιμανιού είναι στις προτεραιότητές μας».

Ισχυρό brand
Στο μεταξύ, αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως υπογράμμισε ο αναπληρωτής CEO της ΟΛΘ Α.Ε., Ρουί Πίντο, το 2019 αναμένεται να καταγραφεί αύξηση στη διακίνηση των containers στη Θεσσαλονίκη κατά 6%, όπως συνέβη και το 2018, ποσοστό που είναι πολύ ικανοποιητικό αν σκεφτεί κανείς ότι, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, το διεθνές εμπόριο θα σημειώσει αύξηση 3,6%. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραμένει ισχυρό brand στα Βαλκάνια», τόνισε ο κ. Πίντο, και διευκρίνισε ότι στο πρώτο πεντάμηνο του 2019 η διακίνηση του transit φορτίου στη Θεσσαλονίκη αυξάνεται κατά 40%. Στο συμβατικό φορτίο υπήρξε αύξηση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε όγκο (3,8 εκατ. τόνους). Επίσης, παρά το ότι ποσοστό 70% της κίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από την εγχώρια αγορά, καταγράφηκε αύξηση του αριθμού containers που διακινούνται από γειτονικές χώρες από 50.000 teus το 2017 σε πάνω από 60.000 teus το 2018.

Σύμφωνα, δε, με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός οικονομικός διευθυντής, Henrick Jepsen, η παραγωγικότητα των γερανογεφυρών αυξήθηκε κατά 100%, ενώ μειώθηκε στο μισό ο μέσος χρόνος παραμονής ανά πλοίο, από τις 20 ώρες τον Μάρτιο του 2018 στις 13 στα τέλη του 2018 και ακόμη περισσότερο εντός του 2019. «Η αύξηση στους όγκους το 2018 αύξησε τα έσοδα κατά 4 εκατ. ευρώ, ενώ η βελτίωση των διαδικασιών βοήθησε να μειώσουμε κατά 1 εκατ. το κόστος, έτσι αυξήσαμε τα μικτά κέρδη κατά 5 εκατ. ευρώ. Έχουμε ανακτήσει την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εταιρειών γιατί καταφέραμε να μειώσουν τα κόστη τους», τόνισε σχετικά.

Νέος διευθύνων σύμβουλος
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε ότι καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε. αναλαμβάνει ο Φράνκο Κούπολο, ενώ ο κ. Θεοφάνης παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος και υπεύθυνος για τη στρατηγική του λιμανιού, ενώ αναλαμβάνει να «τρέξει» τα μεγάλα projects των υποχρεωτικών επενδύσεων, dry ports κ.ο.κ.

Από την πλευρά του ο κ. Κούπολο -51 ετών και καταξιωμένος στη διεθνή λιμενική αγορά Ιταλός τεχνοκράτης, με πείρα 20 ετών στο ενεργητικό του- τόνισε ότι οι τρεις αρχές της διοίκησής του είναι πάντοτε η ασφάλεια, η αλήθεια που οδηγεί στη διαφάνεια, καθώς και η συνεργασία-ομαδική εργασία. Ο κ. Κούπολο εξέφρασε επίσης τη μεγάλη πίστη του στη δυναμική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.