Επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ μέσα σε 33 μήνες προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών γραμμών, αλλαγές στη διοικητική οργάνωση προκειμένου να τρέξουν οι σχεδιασμοί για το μεγάλο έργο της επέκτασης του προβλήτα 6 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αλλά και του Συμβατικού φορτίου βρίσκονται στον κεντρικό σχεδιασμό της κοινοπραξίας που ελέγχει το 67% των μετοχών του ΟΛΘ.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ μέσα σε 33 μήνες προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών γραμμών, αλλαγές στη διοικητική οργάνωση προκειμένου να τρέξουν οι σχεδιασμοί για το μεγάλο έργο της επέκτασης του προβλήτα 6 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αλλά και του Συμβατικού φορτίου βρίσκονται στον κεντρικό σχεδιασμό της κοινοπραξίας SEGT, που ελέγχει το 67% των μετοχών του ΟΛΘ. Αυτά επισημάνθηκαν στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η διοίκηση για τον απολογισμό των πρώτων 14 μηνών.
Για το λόγο αυτό ο μέχρι σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σωτήρης Θεοφάνης αναλαμβάνει καθήκοντα εκτελεστικού προέδρου με ατζέντα την ανάπτυξη του λιμανιού και ο ιταλός Φράνκο Κουπολο τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου με καθήκοντα την καθημερινή λειτουργία του λιμανιού.
Σκοπός της διοίκησης είναι να χτίσει στρατηγικές συμμαχίες στην ενδοχώρα των Βαλκανίων και της Ν. Ανατολικής Ευρώπης με επενδύσεις και συμμετοχή σε επενδύσεις όπως τα dryports αλλά και να δοθεί εμφαση στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού φορτίου στο ΣΕΜΠΟ αφού το εγχώριο φορτίο έχει ταβάνι.
Επίσης όπως τόνισε ο κ. Θεοφάνης το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε αντίθεση με ότι γίνεται σε αλλά λιμάνια δεν έχει αποκλειστικό στόχο το κέρδος αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής. Κάτι που όπως είπε έχουν αντιληφθεί οι παραγωγικές τάξεις οι οποίες βρίσκονται στο πλευρό της διοίκησης
Το όραμα
• Μεγάλο Κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών στη ΝΑ Ευρώπη & τα Βαλκάνια με ενεργή παρουσία στη Βαλκανική Ενδοχώρα
• Κέντρο Εφαρμογής των πλέον τεχνολογικά προηγμένων λύσεων στην Εφοδιαστική, τα Λιμάνια και τις Μεταφορές
• Λιμάνι ουσιαστικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης για Β. Ελλάδα, τη Βαλκανική & τη ΝΑ Ευρώπη
Τι πετύχαμε / Πού βρισκόμαστε - 1
• Υπερβήκαμε μία εξαιρετικά δύσκολη από άποψη εξοπλισμού, διαδικασιών & εξυπηρέτησης πελατών κατάσταση
• Πετύχαμε, στο πρώτο έτος της παρουσίας μας στο λιμάνι, άκρως ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα
• Προωθήσαμε & ολοκληρώσαμε σημαντικές άμεσες επενδύσεις άνω των 10 εκατ. €, ενώ άλλες βρίσκονται είτε σε τελική φάση υλοποίησης (MHC), είτε σε εξέλιξη
• Προχωρήσαμε στην αναδιοργάνωση της Εταιρείας από διοικητική & οργανωτική άποψη, με νέο στελεχιακό δυναμικό & εκπαίδευση των εργαζομένων στην Ελλάδα & το Εξωτερικό
• Παρά τη δυσχερή κατάσταση, αυξήσαμε δραστικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών του λιμανιού, αυξάνοντας, παράλληλα, την παραγωγικότητα και μειώνοντας το κόστος της παραγωγής λιμενικών υπηρεσιών
• Προχωρήσαμε σημαντικά στην κατεύθυνση αναδιοργάνωσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προετοιμασία Απόθεσης Ε/Κ προς εξαγωγή κλπ.)
• Οργανώσαμε σε εντελώς νέα βάση τη συντήρηση του Εξοπλισμού & των Εγκαταστάσεων του λιμανιού
• Πραγματοποιήσαμε σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση ωρίμανσης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων (ανάδειξη Ανεξάρτητου Μηχανικού, επικαιροποίηση μελετών κλπ.)
• Προωθήσαμε σημαντικά τη θέση μας στη Βαλκανική & τη ΝΑ Ευρώπη με άνοιγμα σε νέους πελάτες, νέες Αγορές (Κόσοβο), διεύρυνση δραστηριότητας πελατών και στρατηγικές συμμαχίες.
• Η άμεση έναρξη υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων & ιδιαίτερα της Επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και η έγκαιρη ολοκλήρωσή τους
• Η διεύρυνση της παρουσίας μας στη ΝΑ Ευρώπη & τη Βαλκανική με την υλοποίηση του στόχου «Beyond the Port Activities» & η αντιμετώπιση του Ανταγωνισμού
Η αντιμετώπιση των Προκλήσεων
• Η δρομολόγηση των υπόλοιπων Επενδύσεων και ιδιαίτερα αυτών που σχετίζονται με το Συμβατικό Λιμάνι
• Η περαιτέρω αναδιοργάνωση των διαδικασιών και του επιπέδου εξυπηρέτησης, η ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης των επιδόσεων, η ουσιαστική δημιουργία Κέντρων Κόστους και η τεχνολογική πρωτοπορία του λιμανιού
• Η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας
• Η έγκαιρη ανάδειξη του λιμανιού σε κορυφαίο «παίκτη» στους τομείς των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής στην Περιοχή μας με έγκαιρη οικοδόμηση στρατηγικών συμμαχιών
Η Στρατηγική μας
• Άμεση έναρξη υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων & όσων επενδύσεων έχουν στρατηγικό χαρακτήρα για το λιμάνι
• Επενδύσεις, συμμετοχή σε επενδύσεις ή και στρατηγικές συμμαχίες σε λιμάνια, εμπορευματικούς σταθμούς και συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα, Βαλκανική & ΝΑ Ευρώπη
• Ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ουσιαστική πρωτοποριακή Οικονομική Δομή για την περιοχή μας με Όραμα, Πλάνο & Συνέργειες
• Ανάδειξη σε λιμάνι καινοτομίας, τεχνογνωσίας & τεχνολογικής ανάπτυξης στις λιμενικές λειτουργίες & την Εφοδιαστική