Την ανηφόρα έχει τραβήξει το κόστος ασφάλισης των πετρελαιοφόρων πλοίων, λίγα 24ώρα μετά τον νέο γύρο επιθέσεων σε τάνκερ, στην Κόλπο του Ομάν.
Την ανηφόρα έχει τραβήξει το κόστος ασφάλισης των πετρελαιοφόρων πλοίων, λίγα 24ώρα μετά τον νέο γύρο επιθέσεων σε τάνκερ, στην Κόλπο του Ομάν.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, το περιστατικό της Πέμπτης έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του κόστους ασφάλισης των φορτίων που διακινούνται στη μεγαλύτερη πετρελαιο-εξαγωγική περιοχή του πλανήτη.
Πηγές με γνώση επί της αγοράς αποκαλύπτουν ότι το κόστος ασφάλισης για τα τάνκερ του Περσικού Κόλπου έχει εκτιναχθεί τουλάχιστον στα 185.000 δολάρια για τα σούπερ-τάνκερς.
Τον περασμένο Μάιο, το κόστος ασφάλισης είχε διαμορφωθεί στα 50.000 δολάρια, μετά τις αντίστοιχου είδους επιθέσεις σε τέσσερα πετρελαιοφόρα, κοντά στις ακτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Ήδη, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, αρκετές εταιρείες έχουν «παγώσει» τις παραδόσεις φορτίων, εξαιτίας της επαναξιολόγησης των κινδύνων διακίνησης φορτίων αργού.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της Πέμπτης σημειώθηκαν εκρήξεις σε δύο τάνκερ, τα οποία έπλεαν στον Κόλπο του Ομάν, κοντά στο Στενό του Ορμούζ. Οι ΗΠΑ έχουν επιρρίψει την ευθύνη στο Ιράν, το οποίο αρνείται κάθε εμπλοκή.
Αντίστοιχο περιστατικό είχε σημειωθεί και τον Μάιο, κοντά στις ακτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου είχαν «χτυπηθεί» τέσσερα πετρελαιοφόρα πλοία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 30% του παγκόσμιου πετρελαίου διακινείται μέσω της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής. «Εάν αυτά τα νερά καταστούν μη ασφαλή, η προμήθεια σ’ όλο τον δυτικό κόσμο τίθεται υπό κίνδυνο» προειδοποιεί ο Πάολο ντ’Αμίκο, επικεφαλής της Intertanko.
naftemporiki.gr