Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2006 17:38

Τουρισμός: Κλειδί ο ανταγωνισμός σε επίπεδο διαφοροποίησης προϊόντος

Tην εκτίμηση ότι ο ελληνικός τουρισμός θα πραγματοποιήσει φέτος μια καλύτερη χρονιά από πέρυσι εξέφρασαν τα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την δημοσίευση μελέτης με θέμα "Η πρόκληση της ανταγωνιστικότητας και η ανάγκη επανατοποθέτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος".

Η μελέτη καταλήγει ότι οι επιλογές δράσης για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζονται στην εξής μία: να σχεδιάσουμε το μέλλον με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αγνοώντας πολιτικό κόστος και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα, διαφορετικά, είτε θα αντιγράφουμε με καθυστέρηση τις ανταγωνίστριες χώρες, είτε θα αναρωτιόμαστε τι συνέβη.

Μεταξύ άλλων, στη μελέτη τονίζεται ότι για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας αναγκαία καθίσταται η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων και στη συνέχεια για κάθε ένα από αυτά η αναζήτηση των ανταγωνιστών μας ανά αγορά - στόχο.

Τέλος, σημειώνεται ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί άλλες χώρες σε επίπεδο κόστους, αλλά σε επίπεδο διαφοροποίησης προϊόντος και προσφοράς εμπλουτισμένων τουριστικών εμπειριών, απαραίτητη προϋπόθεση της οποίας είναι η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ