Νέες προοπτικές για την Avon δρομολογεί το deal με τη Natura Cosmeticos, το οποίο εάν τελεσφορήσει θα ισχυροποιήσει περαιτέρω τη θέση της βραζιλιάνικης πολυεθνικής στην παγκόσμια αγορά καλλυντικών, με εύλογες επιπτώσεις στις χώρες που έχουν παρουσία τα σήματα του χαρτοφυλακίου της, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Νέες προοπτικές για την Avon δρομολογεί το deal με τη Natura Cosmeticos, το οποίο εάν τελεσφορήσει θα ισχυροποιήσει περαιτέρω τη θέση της βραζιλιάνικης πολυεθνικής στην παγκόσμια αγορά καλλυντικών, με εύλογες επιπτώσεις στις χώρες που έχουν παρουσία τα σήματα του χαρτοφυλακίου της, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η Natura έγινε γνωστή στην εγχώρια αγορά κυρίως με την εξαγορά το 2017 του Body Shop που διαθέτει τοπικό δίκτυο, ενώ, δεδομένης και της εξαγοράς της Aesop που είχε προηγηθεί το 2013, εύλογα το ντεμπούτο της σχολιάστηκε ως στοχοθετημένο στη βιωσιμότητα. Πλέον μένει να φανεί πώς θα αποτυπωθεί στην τοπική αγορά το deal Natura - Avon, το οποίο τελεί υπό τη διαδικασία εγκρίσεων από εποπτικές αρχές και επιτροπές ανταγωνισμού σε μια σειρά από χώρες που έχουν παρουσία τα δύο σήματα.
Ας σημειωθεί ότι η Avon είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μάρκες καλλυντικών στην Ελλάδα και μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις logistics στην αγορά, όπου διαχειρίζεται in house τις παραγγελίες των προϊόντων (των οποίων η παραγωγή γίνεται στο εργοστάσιο της πολυεθνικής στην Πολωνία). Ελέγχει ηγετικό μερίδιο στην ελληνική αγορά direct selling, η αξία της οποίας εκτιμάται γύρω στα 100 εκατ. ευρώ (αποκλειστικά καλλυντικά/είδη περιποίησης).
Δίκτυο μελών
Στα 30 χρόνια παρουσίας της στη χώρα μας (από το 1989) η Avon έχει οικοδομήσει ένα ισχυρό δίκτυο μελών. Η εταιρεία άντεξε στην κρίση προσαρμοζόμενη στις νέες καταναλωτικές τάσεις, όπως αναφέρει στη «N» ο Σπύρος Tσιλιγιάννης, γενικός διευθυντής της Avon στην Ελλάδα.
«Η αγορά των καλλυντικών και της ομορφιάς γενικότερα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, κάτι που ενισχύθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία ανανέωσε σημαντικά το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, έκανε πιο σαφή τον διαχωρισμό των brands της ανάλογα με τις απαιτήσεις του κοινού που το κάθε ένα απευθύνεται και ανανέωσε εκ βάθρων το ψηφιακό της αποτύπωμα, ενισχύοντας και εκσυγχρονίζοντας την ψηφιακή της παρουσία».
Ο κ. Τσιλιγιάννης, που ανέλαβε το τιμόνι του ελληνικού βραχίονα της Avon πριν από 1,5 χρόνο, έχοντας συσσωρεύσει εμπειρία σε διάφορους ρόλους μέσα στην εταιρεία -από επικεφαλής της εφοδιαστικής αλυσίδας το 2012 μέχρι περιφερειακός διευθυντής- είναι φειδωλός στις αναφορές του στην επίμαχη συμφωνία με τη Natura.
Ωστόσο, είναι προφανές ότι αυτή είναι μια επωφελής συμφωνία για την Avon, η οποία έχει υλοποιήσει την τελευταία τριετία ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που περιελάμβανε μεταξύ άλλων και τη μεταφορά της έδρας της από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο. Η Natura&Co προσβλέπει αυτή η ένωση δυνάμεων να φέρει στοχευμένες συνέργειες ύψους από 150 εκατ. δολ. έως 250 εκατ. δολ. ετησίως, μέρος των οποίων θα επενδυθεί εκ νέου στο business.
Ας σημειωθεί επίσης ότι η Natura, ηγέτης στην αγορά απευθείας πώλησης στη Βραζιλία (που ιδρύθηκε το 1969), μέσω της Avon θα εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό της με σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία.
Εξάλλου η Avon έχει καλλιεργήσει ισχυρούς δεσμούς με το καταναλωτικό κοινό ήδη από το 1896, όταν ο Ντέιβιντ ΜακΚόνελ, γιος Ιρλανδών μεταναστών, κατάλαβε ότι τα αρώματα που έφτιαχνε για να προσφέρει στις πελάτισσές του προκειμένου να προωθεί καλύτερα τα βιβλία που πουλούσε πόρτα-πόρτα είχαν μεγαλύτερη ζήτηση…