Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2019 14:45

Νέο «όχι» από τις Βρυξέλλες στη δημιουργία «Ευρωπαίου πρωταθλητή»

Μπλόκο σε ακόμη μία μεγάλη συμφωνία έβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργρκέτε Βεστάγκερ, είπε «όχι» στην σχεδιαζόμενη συγχώνευση των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων παραγωγής χάλυβα της ινδικής Tata Steel και της γερμανικής Thyssenkrupp, κρίνοντας ότι θα περιόριζε τον ανταγωνισμό στην προσφορά χάλυβα για τις βιομηχανίες αυτοκινήτου και συσκευασιών.  Η εξέλιξη σηματοδοτεί ακόμη μία ήττα για στελέχη της αγοράς και πολιτικούς, που πίεζαν για το σχηματισμό Ευρωπαίων πρωταθλητών, που θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στον οξύτατο ανταγωνισμό από τους κολοσσούς των ΗΠΑ και της Κίνας. Τον περασμένο Φεβρουάριο η Κομισιόν σταμάτησε τα σχέδια για συγχώνευση σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων των Siemens και Alstom. 

Μπλόκο σε ακόμη μία μεγάλη συμφωνία έβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργρκέτε Βεστάγκερ, είπε «όχι» στην σχεδιαζόμενη συγχώνευση των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων παραγωγής χάλυβα της ινδικής Tata Steel και της γερμανικής Thyssenkrupp, κρίνοντας ότι θα περιόριζε τον ανταγωνισμό στην προσφορά χάλυβα για τις βιομηχανίες αυτοκινήτου και συσκευασιών. 

Σύμφωνα με την κ. Μαργρκέτε οι δύο εταιρείες απέτυχαν να προτείνουν ένα κατάλληλο «φάρμακο» για να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες της Ε.Ε. «Απαγορεύουμε τη συγγχώνευση για να αποτρέψουμε ένα σοβαρό πλήγμα για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες- πελάτες των εταιρειών και τους καταναλωτές» τόνισε στους δημοσιογράφους. 

Να θυμίσουμε ότι η συμφωνία είχε ανακοινωθεί από το 2017 και θα δημιουργούσε τη δεύτερη μεγαλύτερη χαλυβουργία της Ευρώπης μετά την ArcelorMittal, με προοπτική ακόμη και να κατακτήσει την κορυφή. Η εξέλιξη σηματοδοτεί ακόμη μία ήττα για στελέχη της αγοράς και πολιτικούς, που πίεζαν για το σχηματισμό Ευρωπαίων πρωταθλητών, που θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στον οξύτατο ανταγωνισμό από τους κολοσσούς των ΗΠΑ και της Κίνας.  

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σταμάτησε τα σχέδια για συγχώνευση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Alstom, σε μία συμφωνία που οι επιχειρήσεις- και όχι μόνο- τόνιζαν πως είναι αναγκαία για να μπορούν να αντέξουν στην επέλαση της κινεζικής CRRC, του μεγαλύτερου προμηθευτή σιδηροδρομικού υλικού στον κόσμο. 

Για την Κομισιόν ήταν ένα deal, που θα έπληττε τον ανταγωνισμό στην αγορά των τρένων υψηλής ταχύτητας και των συστημάτων σήμανσης. Για τις δύο εταιρείες, αλλά και για τις κυβερνήσεις στο Βερολίνο και το Παρίσι ήταν θέμα «επιβίωσης» στη νέα πραγματικότητα. Μάλιστα στον απόηχο της απόρριψης της συμφωνίας από τις Βρυξέλλες, οι δύο μεγάλες δυνάμεις της Ευρωζώνης, έσπευσαν να διαμηνύσουν ότι θα καταθέσουν από κοινού πρόταση για την αναθεώρηση των κανόνων ανταγωνισμού στο μπλοκ, που θεωρούν ότι αντανακλούν τις συνθήκες και τις ανάγκες μίας άλλης δεκαετίας. 

Η ιδέα των εθνικών ή ευρωπαϊκών πρωταθλητών έχει συζητηθεί πολύ έντονα και στον τραπεζικό τομέα. Μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις γερμανικές Deutsche Bank και Commerzbank υπάρχουν τώρα προσδοκίες ότι οι δύο τράπεζες θα συνενώσουν δυνάμεις με άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά πιστωτικά ιδρύματα. Ειδικά για την δεύτερη άλλωστε υπάρχουν αρκετοί μνηστήρες. Μένει να φανεί πώς θα αντιδρούσαν οι ρυθμιστικές αρχές σε μία τέτοια εξέλιξη. 

naftemporiki.gr