Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2006 10:03

Cadbury: Πώληση στοιχείων, 46% υψηλότερα κέρδη

ΑΥΞΗΣΗ σε ποσοστό της τάξης του 46% σημείωσαν στο σύνολο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της εταιρείας παραγωγής της σόδας Dr. Pepper και του σοκολατούχου γάλακτος Dairy Milk, Cadbury Schweppes Plc, αποτέλεσμα της απαξίωσης λιγότερο κερδοφόρων σημάτων, σε συνδυασμό με την επέκτασή της στην αγορά αναψυκτικών και ζαχαρωδών προϊόντων στις ΗΠΑ.

Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 765 εκατ. λίρες Αγγλίας (1,33 δισ. δολ.) ή 36,9 πένες ανά μετοχή, από 525 εκατ. λίρες ή 25,7 πένες ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας που εδρεύει στο Λονδίνο. Οι ετήσιες πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση 7%, φθάνοντας στα 6,51 δισ. λίρες Αγγλίας.

Η Cadbury χρησιμοποιεί τα κεφάλαια ύψους 2,2 δισ. δολ. που εισέπραξε πέρυσι από την πώληση του σκέλους των αναψυκτικών στην Ευρώπη και σημάτων όπως το Grandma's Molasses, για να επενδύσει στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τσίχλας και σόδας διαίτης. Η παραγωγός των χυμών Snapple παράγει ποτά με λιγότερη ζάχαρη, όπως το 7UP Plus με περισσότερο ασβέστιο, προκειμένου να περιορίσει το χάσμα μεταξύ των μεγαλύτερων ανταγωνιστριών της, PepsiCo Inc. και Coca-Cola Co.

Αυτόν τον μήνα η PepsiCo ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις ποτών στη Β. Αμερική το τέταρτο τρίμηνο αυξήθηκαν 13%, φθάνοντας στα 2,6 δισ. δολ., μετά τη ζήτηση του Gatorade, και του εμφιαλωμένου νερού Aquafina, καθώς επίσης και των χυμών Τropicana.

Η Coca-Cola, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών στον κόσμο, είπε ότι ο όγκος στη Β. Αμερική αυξήθηκε 4% το τέταρτο τρίμηνο, αποτέλεσμα των πωλήσεων του εμφιαλωμένου νερού Dasani, του ποτού Powerade και των χυμών Minute Maid.

Οι μετοχές της Cadbury και της Pepsi σημείωσαν άνοδο 13% το 2005, καθώς οι μετοχές της Coke, υποχώρησαν 3,2%. Από τους 22 οικονομικούς αναλυτές που καλύπτουν την Cadbury, οι 10 εισηγήθηκαν για τις μετοχές της «hold», οι επτά «buy» και οι πέντε «sell», σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.

Σημειώνεται ότι η Cadbury δημιουργεί νέες ποικιλίες τσίχλας στις ΗΠΑ και στις αναδυόμενες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ν. Αφρικής, προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις ζαχαρωδών προϊόντων πάνω από τις αντίστοιχες της σοκολάτας.

Αυτόν τον μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε την εξαγορά του σκέλους παραγωγής τσίχλας της Dan Products (Botswana) Ltd., αντί του ποσού των 33 εκατ. λιρών Αγγλίας, προκειμένου να επεκταθεί στη μεγαλύτερη αγορά της Αφρικής, δύο μήνες μετά την ανακοίνωση των σχεδίων της για την εξαγορά βιομηχανίας παραγωγής τσίχλας στην Πολωνία, αντί του ποσού των 70 εκατ. λιρών Αγγλίας.