Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 04 Ιουνίου 2019 15:28

Βολές Μέρκελ κατά Κομισιόν - «Αφελής» μπροστά στην κυριαρχία της Κίνας

«Πυρά» κατά των κανονισμών της Ε.Ε. για τις συγχωνεύσεις εξαπέλυσε η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, υποστηρίζοντας ότι δεν κατάφεραν να λάβουν υπόψη την ολοένα και μεγαλύτερη κινεζική κυριαρχία, υπονομεύοντας παράλληλα τις προσπάθειες των ευρωπαϊκών εταιρειών να ανταγωνισθούν στην παγκόσμια σκηνή.

«Πυρά» κατά των κανονισμών της Ε.Ε. για τις συγχωνεύσεις εξαπέλυσε η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, υποστηρίζοντας ότι δεν κατάφεραν να λάβουν υπόψη την ολοένα και μεγαλύτερη κινεζική κυριαρχία, υπονομεύοντας παράλληλα τις προσπάθειες των ευρωπαϊκών εταιρειών να ανταγωνισθούν στην παγκόσμια σκηνή.

Η Γερμανίδα καγκελάριος, σε ομιλία της στο Βερολίνο, παραπονέθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έλαβε υπόψη τον κινεζικό ανταγωνισμό όταν άσκησε βέτο στη συγχώνευση μεταξύ της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Alstom, από την οποία θα δημιουργείτο ένας ευρωπαϊκός πρωταθλητής σιδηροδρόμων.

«Πώς μπορεί να πει κανείς ότι η Κίνα δεν θα ενισχύσει την παρουσία της στην Ευρώπη την επόμενη πενταετία;», υπογράμμισε η κ. Μέρκελ σε ομιλία της στο πλαίσιο εκδήλωσης της Γερμανικής Βιομηχανικής Ένωσης(BDI), καλώντας την Ε.Ε. να μεταρρυθμίσει τους κανονισμούς, ώστε «να είναι πράγματι ανταγωνιστικοί».

Είναι η πρώτη φορά που η Μέρκελ ασκεί τόσο δριμεία κριτική στο ευρωπαϊκό πλαίσιο θεμιτού ανταγωνισμού, καθώς Βερολίνο και Παρίσι επιδιώκουν τη δημιουργία Ευρωπαίων πρωταθλητών, ικανών να ανταγωνισθούν «κολοσσούς» από Κίνα και ΗΠΑ. Η Γαλλία έχει παρουσιάσει συγκεκριμένες προτάσεις στην Ε.Ε

Από την πλευρά της, η Ευρωπαία επίτροπος ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ -που συγκαταλέγεται και εκ των υποψηφίων για την προεδρία της επόμενης Κομισιόν- απορρίπτει τους ισχυρισμούς, αντιπροτείνοντας αυστηρότερο έλεγχο των ξένων εξαγορών και αλλαγές που θα επιτρέπουν στις ρυθμιστικές αρχές να θέτουν στο στόχαστρο μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.

Στην περίπτωση της συγχώνευσης Siemens-Alstom, η κ. Βεστάγκερ είχε αποφανθεί ότι είναι «απίθανο» οι κινεζικές εταιρείες τρένων να αποτελέσουν αξιόπιστο προμηθευτή για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους στο άμεσο μέλλον.