Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2006 19:05

Στόχος ένα ελληνικό brand name στις διεθνείς αγορές

Την αύξηση των εξαγωγών της Ελλάδας το 2005 κατά 13,1% επισήμανε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Αλογοσκούφης από το βήμα των εργασιών του δευτέρου συνεδρίου Διευθυντών Εξαγωγών που οργανώνει ο Ελληνικός Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών-OΠΕ («2nd Greek Export Forum Managers»).

Ο ΟΠΕ, εκτός από τις μεγάλες αγορές-στόχους της Ε.Ε., της Αμερικής και της Ιαπωνίας, έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές του και στις μεγάλες αναδυόμενες αγορές της Ρωσίας, της Κίνας και της Ινδίας. Διότι, όπως είπε ο υπουργός, σημασία δεν έχει μόνο η προώθησή μας στις ώριμες αγορές, αλλά και η παρουσία μας σε αγορές όπου διαγράφονται θετικές προοπτικές για τη ζήτηση των προϊόντων μας στο μέλλον.

Στόχος του ΟΠΕ είναι να πραγματοποιηθούν το 2006 τουλάχιστον 60 συμμετοχές σε εκθέσεις και τουλάχιστον 31 επιχειρηματικές αποστολές.

Παράλληλα, ο ΟΠΕ διοργανώνει εβδομάδες ελληνικών προϊόντων και ποτών στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων της κάθε αγοράς, ενώ μεριμνά για τη δημοσίευση αφιερωμάτων σε ξένα περιοδικά και για τη διαμόρφωση νέων τάσεων, μέσα από τη συνεργασία με διαμορφωτές κοινής γνώμης. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το πρόγραμμα για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών επωνύμου τυποποιημένου ελαιολάδου. Το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και ο ΟΠΕ πρόκειται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα αυτό στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και της Αυστραλίας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα-πιλότο, το οποίο θα έχει διετή διάρκεια και συνολικό προϋπολογισμό έξι εκατομμυρίων ευρώ. Το ήμισυ του ποσού αυτού, τα 3 εκατομμύρια ευρώ, θα καλυφθεί από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.

Το Μάρτιο θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα ένα Παγκόσμιο Συνέδριο Ελληνικής Διατροφής και στο επόμενο διάστημα ο ΟΠΕ θα ανακοινώσει ειδικές υπηρεσίες για τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις (Road Shows κ.α.) με στόχευση την ενίσχυση της εξωστρέφειάς τους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ